آشنایی با اصطلاحات پلیمری

 

معرفی اصطلاحات پلیمری

جهان پلاستیک ها مملو از اصطلاحات گیج کننده ای است حتی آن دسته از افرادی که بیشترین مصرف پلاستیک را دارند هم بسختی میتوانند در مورد آن نظر دهند در این مقاله از گروه صنعتی بهساز پلیمر به معرفی برخی از آن ها میپردازیم …. تا انتها همراهمان باشید 

آشنایی با اصطلاحات پلیمری ( میکروپلاستیکها ” Microplastics ” )

 

 

میکرو پلاستیک ها ، ذرات پلاستیکی میباشند که بزرگترین بعد آنها کمتر از 5 میلی متر میباشد. دونوع میکرو پلاستیک وجود دارد: اولیه و ثانویه

میکرو پلاستیک های اولیه شامل قرص های رزینی میباشند که در کارخانجات جهت تولید محصولات پلاستیکی ذوب میشوند که این میکروپلاستیک ها به عنوان ساینده در لوازم بهداشتی و آرایشی کاربرد دارد . میکرو پلاستیک های ثانویه حاصل متلاشی شدن اجزای پلاستیکی بزرگتر میباشد در این مورد میتوان میکروفیبرهایی را مثال زد که در ساخت منسوجات پلی استر و نایلون و … استفاده میشوند. که شست و شو و استهلاک این پارچه ها منجر به ورود میکرو فیبرها به آب و هوا خواهد شد.

 

آشنایی با اصطلاحات پلیمری ( پلیمر ها ” Polymers ” )

 

پلیمر ها Polymers

 

پلاستیک ها را میتوان همان پلیمر ها تعریف کرد “قطعات کوچکی است که به یکدیگر متصل شده و بلوک های کوچکی را ساخته اند. شیمی دان ها به هریک از این بلوکها مونومر میگویند که مونومرها متشکل از گروه های اتمی مشتق شده از محصولات طبیعی یا مصنوعی مواد شیمیایی اولیه نظیر نفت و زغال سنگ و گازطبیعی حاصل میشود . برای برخی از پلاستیک ها نظیر پلی اتیلن ، واحد تکرارشونده میتواند فقط یک اتم کربن و دو اتم هیدروژن باشد.

از سایر پلاستیک ها نظیر نایلون ، واحد تکرار شونده بیش از 38 نوع اتم دارد که هنگام اتصال مونومرها به یک دیگر ، محصولی سبک و با دوام تولید میشود که از یک سو برای طبیعت مفید است و از سوی دیگر معضل طبیعت است.

 

آشنایی با اصطلاحات پلیمری ( افزودنی ها ” Additines ” )

افزودنی ها Additines

افزودنی ها Additines

در طول فرآیند ساخت پلیمرها، بعضی ترکیب های شیمیایی به آن افزوده میشود تا این محصول از استحکام و ایمنی بیشتری برخوردار باشد . در ضمن خواصی نظیر انعطاف پذیری بیشتر یا کمتر ، بوسیله افزودنی ها تعیین میگردد . مواد ضد عفونی کننده آب ، تاخیر انداز های شعله ، رنگ دانه ها و نرم کننده و سخت کننده ها، مهار کننده های یو وی (UV)  از جمله افزودنی های مشترک در میان پلاستیک ها میباشد.

بعضی از این قبیل مواد افزودنی ممکن است حاوی مواد سمی بالقوه نیز باشد.

 

آشنایی با اصطلاحات پلیمری ( زیست تخریب پذیر ها ” Biodegradable ” )

 

زیست تخریب پذیر ها Biodegradable

زیست تخریب پذیر ها Biodegradable

 

یک پلیمر زیست تخریب پذیر بایستی طی یک دوره زمانی معین از طریق میکروارگانیسم ها به مواد خام طبیعی تبدیل شود. زیست تخریب بودن یک ماده، مفهومی فراتر از تجزیه شدن یا ضعیف شدن ساختار آن دارد. از این رو هنگامی گفته میشود که این پلاستیک تجزیه پذیر است بدین معناست که قابلیت تبدیل شدن به قطعات کوچکتر پلاستیک را دارا میباشد. تاکنون هیچگونه استانداردی برای مفهوم زیست تخریب پذیر استفاده نشده و گاهی اوقات تولید کنندگان پلاستیک ها، تعریف متناقضی از این واژه ارائه میدهند . در حال حاضر در برخی مناطق استفاده از برچسب زیست تخریب پذیر ممنوع شده و این ممنوعیت تا زمانی که استانداردی برای آن تعریف شود، ادامه میابد.

 

آشنایی با اصطلاحات پلیمری ( بیوپلاستیک ها ” Bioplastics ” )

 

بیوپلاستیک ها Bioplastics

بیوپلاستیک ها Bioplastics

 

این اصطلاح شامل طیف وسیعی از پلیمر ها میباشد که ترکیبی از سوخت های فسیلی و مواد زیستی میباشند. این نوع پلاستیک ها، زیست تخریب پذیر شمرده میشوند و در حالی که پلاستیک هایی که بر پایه موادزیستی ساخته شده اند زیست تخریب پذیر نبوده و بعبارتی هیچگونه تضمینی وجود ندارد که یک بیوپلاستیک از منابع سوختی غیر فسیلی یا غیر سمی ساخته شود و حتما زیست تخریب پذیر باشد.

 

آشنایی با اصطلاحات پلیمری ( قابلیت کمپوست شدن ” Compostable ” )

 

یک شی یا جسمی در صورتی که قابلیت کمپوست شدن دارد که بتواند در محیط کمپوست مناسب ، به عناصر طبیعی خود تجزیه بشود برخی از پلاستیک ها این قابلیت را دارند با این حال ، بدین معنا نیست که میتواند در هر شرایطی به کمپوست تبدیل شوند. زیرا برای زیست تخریب پذیری کامل ، نیازمند گذر مدت زمان خاص و گرمای بسیار بالایی دارند. استاندارد ها و گواهینامه هایی که در خصوص پلاستیک های قابل کمپوست وجود دارد، اما اغلب آن ها در مقیاس صنعتی اعتبار دارند. شرایطی که حداقل آن دمای 130 درجه سانتی گراد است.

 

معرفی گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و از بدو شروع همیشه سعی نموده که با استفاده از علم روز در این صنعت ماشین آلات تولیدی خود را از نظر فنی و کیفی در بالاترین سطح نسبت به موقعیت و امکانات موجود کشور ، طراحی و تولید نماید  .

 

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می‌نماید.

و همچنین متاسفانه اکثر آگهی دهندگان در فضای اینترنت با عنوان سازنده دستگاه ظروف یکبارمصرف واسطه می‌باشند و هیچگونه مجوز از اداره صنایع نداشته و حتی نام شرکت و یا نام تجاری انتخاب کرده برای معرفی کالا خود نیز درهیچ اداره و سازمانی ثبت شده نیست.

دستگاه ها و خط تولید های ساخت گروه صنعتی بهساز پلیمر

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و گیربکس اکسترودر و سیلندرمارپیچ

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک  (ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و گیاهی )

✅ دستگاه تولید ورق ژئومبران و دستگاه تولید ورق استخر کشاورزی

✅ دستگاه تولید سینی نشا

دستگاه گرانولساز مواد (  PP.PE.PS.ABS.PET رشته ای تک و دو مرحله  )  ( عدسی . واتر رینگ . هوا خشک )

✅ سازنده دستگاه تولید ورق PP  و  PS و ABS و  PE وPET

✅ اکسترودر تک مارپیچ PS.PP.PE   و اکسترودر دومارپیچ موازی پارالل

✅ دستگاه تولید درب لیوان یکبار مصرف کاغذی، قهوه ، اسپرسو، پنیر و ماست شفاف PET

..

لیست قیمتهای مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت های ** ماشین آلات صنایع پلاستیک *** با شماره زیر در تماس باشید

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *