سه راهی آداپتور اکسترودر

 

سه راهی آداپتور اکسترودر

 

دستگاه اکسترودر اکسترودر پیستونی ساده ترین اکسترودر اکسترودر پیستونی است. فشار اکسترودر توسط نیرویی که خارج از دای به پیستون اعمال می گردد فراهم می شود ، اکسترود می کند . گرما با عث ذوب مواد درون بدنه شده و ویسکوزیته را کاهش می دهد . اکسترودر با ترکیب صحیح فشار و دما ، محصول اکسترودربا فشار به شکل مورد نظر و طراحی شده از دای خارج می شود . این نوع اکسترودر ها مشکلاتی نیز دارند . اولا اینکه فرایند به صورت ناپیوسته است ، دوماً به دلیل عایق بودن پلاستیک ،زمان طولانی برای گرم کردن یکنواخت مواداز سطح پوسته تا مرکز لازم است و از طرفی در صورتی که دمای پوسته بیش از حد بالا باشد سبب تخریب رزین در دیواره می گردد. همچنین در ااکسترودر پیستونی ،میزان گرمایش برشی ایجادشده از حرکت اکسترودر حداقل است.

 

 

اکسترودرهای تک مارپیچه 5 قسمت اصلی دارند:

 

  • سیستم محرک سیستم خوراک مارپیچ،پوسته (سیلندر)
  • سیستم های گرم کننده
  • مجموعه هددای 
  • سیستم کنترل اکسترودر تک مارپیچ
  • سیستم محرک شامل موتور ، گیربکس ، بلبیرینگ ها و مجموعه یاتاقان است
  • سیستم خوراک دهی شامل قیف خوراک ، گلوی خوراک و قسمت خوراک مارپیچ

 

اکسترودر ها با توجه به قطر مارپیچ یا سیلندر و نسبت طول به قطر (L/D) طبقه بندی و فروخته می شوند. L/D اکسترودر میزان نسبت طول مارپیچ و سیلندر اکسترودر را توصیف می کند. تعریف L/D شامل طول محوری L به سازنده تجهیزات بستگی دارد. در برخی کارخانه ها طول بخش تغذیه از طول سیلندر می باشند و بعضی ها شامل نمی شوند . میزان عملکرد، مستقیماً به L/D اکسترود مربوط می شود. سه راهی آداپتور اکسترودر

 

سه راهی آداپتور اکسترودر

 

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می‌نماید.

و همچنین متاسفانه اکثر آگهی دهندگان در فضای اینترنت با عنوان سازنده دستگاه ظروف یکبارمصرف واسطه می‌باشند و هیچگونه مجوز از اداره صنایع نداشته و حتی نام شرکت و یا نام تجاری انتخاب کرده برای معرفی کالا خود نیز درهیچ اداره و سازمانی ثبت شده نیست.


 

هرگونه کپی برداری از مطالب سایت بدون درج منبع پیگرد قانونی خواهد داشت.

امیدواریم مطالب فوق مفید بوده باشد

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

بهساز پلیمر