گرانول نایلون یک نوع مواد پلاستیکی است که به صورت دانه‌های کوچک تولید می‌شود. این گرانول‌ها از پلاستیک نایلون ساخته شده و برای استفاده در صنایع مختلف مانند تولید فیلم های پلاستیکی، لوله ها، کیسه ها و قطعات خودرو استفاده می‌شود. این مواد دارای خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مناسب برای استفاده در برخی از صنایع و دارای خصوصیات مقاومت در برابر حرارت، ضربه و شکستگی است. در واقع میتوان گفت گرانول ها دانه های ریز گلوله شکلی هستند که در مقابل حرارت تغییر شکل داده و به صورت مایع درمیآند و در فرآیند تولید پلاستیک از گرانول های ذوب شده به عنوان ماده اولیه استفاده میشود.

 

انواع گرانول نایلون

 

اغلب گرانول ها طبق رنگی که دارند به چند دسته تقسیم بندی میشوند . البته فاکتور های مهم دیگری هم در دسته بندی گرانول ها وجود دارد . مثلا کاربردی که گرانول ها دارند متفاوت میباشند و این نیز دلیلی بر دسته بندی آنها میباشد . در این بخش به بررسی انواع گرانول نایلون میپردازیم :

گرانول نایلون شیشه ای

گرانول نایلون شیشه ای از موادی با درجه متوسط ساخته و دارای رنگ شفافی میباشد.

گرانول نایلون شیری

گرانول نایلون شیری در تولید سفره های یکبار مصرف و پلاستیک های شیری رنگ استفاده میشود.

گرانول نایلون عسلی

این گرانول ها رنگ کدری داشته و برای تولید کیسه های پلاستیکی رنگی مورد استفاده قرار میگیرد.


  برای مطاللعه بیشتر : دستگاه گرانول ساز 


از گرانول نایلون برای تولید چه پلاستیک هایی استفاده میشود:

مهمترین کاربرد های گرانول در تولید پلاستیک عبارتند از :

1 ) پلاستیک های دسته دار معمولی

2 ) کیسه های زباله

3 ) برخی از کیسه های فریزر

4 ) ظروف یکبار مصرف تزریقی

5 ) پلاستیک های گلخانه ای

6 ) بعضی از بسته بندی ها

 

آیا گرانول نایلون مواد اولیه درجه یک محسوب میشود؟

بسیاری از مردم تصور میکنند که منظور از گرانول، مواد اولیه درجه دو و یا سه میباشد. این تصور اشتباه بوده و مواد اولیه درجه یک پتروشیمی نیز گرانول محسوب میگردد. مواد گرانولی چنانچه به صورت مستقیم از مواد پتروشیمی نو تولید شده باشند، نو و درجه یک محسوب میشوند. اما چنانچه گرانول مورد نیاز فقط از طریق بازیافت مواد پلاستیک دیگری نظیر دمپایی پلاستیکی ، بسته بندی های پلاستیکی و لوازم تحریر پلاستیکی و … بدست بیایند، بازیافتی و ضایعاتی محسوب میشوند. لازم به ذکر است که هر پلاستیک با چند بار بازیافت ، خاصیت گرانولی خود را از دست میدهد.

 

گرانول های پر کاربرد در تولید نایلون

امروزه تولید فیلم و نایلون در صنعت های مختلف نظیر بسته بندی و کشاورزی و …. کاربرد فراوانی دارد. شرکت ها و تولیدی های مختلفی در کشور ، به تولید نایلون های مختلف نظیر کشاورزی و گلخانه ای و استرچ و عریض و مالچ و … میپردازند. در این میان ، مواد اولیه مورد استفاده در تولید این نایلون ها دارای اهمیت بالایی میباشد. گرانول فیلم و نایلون به عنوان ماده اولیه در تولید این محصولات مورد استفاده قرار میگیرد.   

 

خرید گرانول نایلون با کیفیت

 

 

امروزه ، متاسفانه ، سودجویان ، بخاطر منفعت های شخصی خود ، برخی از مواد بی کیفیت را در قالب مواد باکیفیت با قیمت بالا در بازار عرضه میکنند، بایستی در انتخاب و خرید محصولاتی نظیر گرانول دقت کنید تا بتوانید محصولاتی باکیفیت خریداری نمایید . بدین منظور قبل از خرید گرانول نایلون با کیفیت؛ به نکات زیر توجه کنید :

1 ) گرانول نایلون را بایستی از مجموعه ها و مراکز معتبر خریداری نمایید. از جمله مهمترین نکاتی که در هنگام خرید گرانول بایستی مورد توجه قرارگیرد، خرید این گرانول از مراکز معتبر و مورد اعتماد میباشد. این مراکز اغلب از روش های مدرن و پیشرفته جهت تولید گرانول بهره مند میشوند. و در نتیجه محصولاتی با کیفیت عرضه میکنند.

2 ) به سطح گرانول ها توجه کنید؛ گرانول نایلون بایستی سطحی صاف و بدون ترک و حفره داشته باشند. زیرا گرانول هایی که دارای حفره و ترک های زیادی میباشند، در مقابل گرانول هایی که اغلب رنگ کدری دارند، از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

3 ) آزمایش های کیفی را برروی گرانول انجام دهید، بدین منظور از کیفیت نهایی گرانول اطمینان حاصل میکنید. از تولید کننده و تامین کننده گرانول درخواست کنید که سختی و استحکام و ضربه پذیری و مقاومت گرانول نایلون را برای شما آزمایش کنند.

 

نقش قیمت گرانول نایلون بر روی کیفیت آن

اگر از شما بپرسند آیا قیمت گرانول نایلون ، تاثیری در کیفیت آن دارد یا خیر ، میتوان گفت در بسیاری مواقع میتوانیم این ملاک را برای خرید محصول مورد نظر قرار دهیم ، اما همیشگی نیست ، چنانچه خرید خود را از جای معتبری و مستقیم از تامین کننده انجام دهید ، قطعا قیمت واقعی برای شما در نظر گرفته اند. همچنین میتوان گفت درجه بندی گرانول نایلونی در قیمت آن موثر است . در واقع میتوان گفت نوع درجه یک گرانول با قیمت بالاتری عرضه میشود.

برخی از کاربران از ما پرسیده اند آیا خاصیت گرانول در دفعات زیاد بازیافتی آن کاهش میابد؟ بایستی گفت بله، چنانچه این مواد اولیه چند بار تولید شوند، دیگر خاصیت اولین بار را نخواهند داشت و میتوان گفت که کاربرد گرانول نایلون کاهش خواهد.


گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

** سازنده انواع اکسترودر , گرانول ساز های تک مرحله ای و دو مرحله ای**
(رشته ای اب خنک و عدسی واتر رینگ)

✅کاتر خورشیدی

✅برای انواع پلیمرهای پلاستیکی ( pet | pp | ps | pe | abs و …. )

✅در ظرفیت های مختلف ( از 80 کیلو تا 700 کیلو در ساعت )

* گیربکس مارک GUAMO **

* سیلندر مارپیچ چینی مارک شین لو *

* الکتروموتور چینی درجه یک *

* کاتر ۳۰ تیغه خورشیدی دو موتوره *

* اینورتر : مارک کومارک *

* المنت سرامیکی مارک الکتروژن *

* لوازم تابلو برق ls کره و آتونیکس کره *

سازنده انواع دستگاه گرانول ساز :

✅گرانول ساز رشته ای
✅گرانول ساز عدسی
✅ گرانول ساز با قابلیت واتر رینگ و هوا خشک
✅گرانول ساز نایلون
✅گرانول ساز پت pet
✅ گرانول ساز تک مرحله
✅ گرانول ساز دو مرحله

گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

⬢⬢ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و دستگاه گرانول ساز
⬢⬢ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک
⬢⬢ مشاوره، طراحی، ساخت، تولید و راه اندازی خط تولید
⬢⬢ با ۲۰ سال سابقه ساخت و تولید
⬢⬢ با گارانتی و پشتیبانی
⬢⬢ ساخت، تولید، صادرات و واردات تجهیزات انواع ماشین آلات و تجهیزات خط تولید ظروف یکبار مصرف

 

شماره تماس : 09122203855

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *