خط تولید ظروف یکبارمصرف گیاهی PLA

  

خط تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی از مواد اولیه آماده پایه نشاسته، دارای سه مرحله و 3 دستگاه اصلی است

 

اول – دستگاه  گرانول ساز تولید مواد اولیه با ترکیب نشاسته و سایر مواد

دوم – دستگاه تولید ورق و رول از مواد اولیه آماده شده

سوم- دستگاه پرس ترموفرمینگ یا وکیوم فرمینگ برای تولید ظروف از ورق و رول آماده (تولید شده در دستگاه دوم)

 

معرفی هر یک از دستگاه‌ خط تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی و اجزای مختلف آنها

 

دستگاه اول: دستگاه گرانولساز 

 

مواد اولیه ظروف یکبار مصرف گیاهی ترکیبی از نشاسته و پلیمر و چند مواد افزودنی است که این مواد باید در دستگاه گرانولساز  ترکیب و کامپاند گردند.

در این دستگاه نشاسته ذرت، گندم، سیب زمینی، چغندر و … با موادی مانند گلیسرین و پلیمر PP و سایر افزودنیها ترکیب و مواد اولیه بصورت یکدست و بشکل گرانول تولید میشود.

مواد نشاسته و پلیمر و سایر مواد در ابتدا در یک دستگاه همزن سوپر میکسر با دور بالا بصورت فیزیکی و در حرارت مشخص مخلوط و سپس در دستگاه گرانولسازی این مواد مخلوط شده ذوب و با هم ترکیب و کامپاند می‌شوند

 

الف – دستگاه سوپر میکسر

ب – دستگاه گرانولساز دو مارپیچ با سرد کن مواد هوا گرم

با توجه به تخصصی بودن کار ترکیب مواد در این دستگاه، لذا به دوستانی که در ابتدا کار میباشند توصیه میگردد که مواد اولیه را بصورت آماده از واحد‌‌های تولید کننده مواد گیاهی تهیه نمایندو خرید این دستگاه این مرحله را به بعد و زمان توسعه تولید خود موکول نمایند. مواد اولیه به حد کافی توسط سایر تولید کننندگان که صرفا کار تولید گرانول را انجام میدهند در حال تولید است.

 

خط تولید ظروف یکبارمصرف گیاهی PLA


دستگاه سوپر میکسر 

(برای مخلوط اولیه نشاسته با مواد پلیمری و سایر افزودنیها )

 

خط تولید ظروف یکبارمصرف گیاهی PLA

 

دستگاه تولید گرانول گیاهی با هوا گرم

 

خط تولید ظروف یکبارمصرف گیاهی PLA

برش گرانول با سردکن هوا گرم

 


دستگاه دوم: دستگاه تولید ورق گیاهی

 

چنانکه قبلا هم توضیح داده شد مواد اولیه در دستگاه گرانولساز با سایر مواد مخلوط و ترکیب شده و بصورت گرانول آماده در این دستگاه تبدیل به ورق و رول می‌گردد

البته لازم به ذکر است با توجه به اینکه ورق تولیدی بصورت کامل بوده لذا ورق تولید شده را بعنوان محصول نهایی نیز، میتوان به بازار عرضه کرد

در دستگاه دوم یعنی پرس ترمو فرمینگ ورق تولید شده در دستگاه تولید ورق، بعنوان مواد اولیه این دستگاه وارد قسمت کوره پرس شده و پس از عملیات تولید و فرمینگ محصول نهایی به شکل ظروف یکبار مصرف تولید می‌شود.

خط تولید ظروف یکبارمصرف گیاهی PLA


اکسترودر 

دستگاه تولید ورق گیاهی، مواد اولیه که در ابتدا بصورت مخلوط گرانول و مواد آسیابی است پس از ورود، ذوب و کاملا مخلوط شده و با فشار بالا به شکل ورق غیر یکنواخت و ناصاف گرم و خمیری، از هد دای اکسترودر خارج می گردد.

 

خط تولید ظروف یکبارمصرف گیاهی PLA

 

سیلندر و ماردون 

به همراه المنت با محفظه استیل فن دار، قسمت اکسترودر خط تولید ورق گیاهی که تامین گرمای لازم برای ذوب مواد را دارد و فن‌ها نیز برای جلوگیری از بالا رفتن حرارت المنت‌ها از حداکثر تحمل حرارت مواد، چون بعضی از مواد‌ها با چند درجه بالا رفتن از حداکثر دمای قابل تحمل مواد، دچار تغیر رنگ و همچنین سوختگی و تغییر خاصیت و شکنندگی ورق تولیدی می‌شوند.

خط تولید ظروف یکبارمصرف گیاهی PLA


فیلتر توری

قسمت اکسترودر دستگاه تولید ورق گیاهی که مابین سیلندر ماردون و هد دای اکسترودر نصب است که مواد مذاب با عبور از فیلتر توری داخل آن مواد از سایر قطعات اضافی جدا شده و ورق خالص به دلیل مذاب بودن به راحتی از توری عبور میکنند وبرای تمیز کردن توری نیز با قدرت محرکه جک هیدرولیکی استفاده شده که فیلتر نز دارای دو توری بوده که همیشه یکی از توری‌ها در حال کار و توری دوم در بیرون قرار گرفته و تمیز و آماده حرکت به داخل فیلتر برای کار و خروج فیلتر قبلی از سمت دیگر برای سرویس و تنظیم کردن است.

 

خط تولید ظروف یکبارمصرف گیاهی PLA


هد T-DIE 

قسمت اکسترودر دستگاه تولید ورق که مواد مذاب به وارد شدن در داخل این قطعه از شکل استوانه ای بصورت تقریبا منظم با سرعت و شیب آرام، تبدیل به ورق میشود ودر خروجی این قطعه تیغه فولادی قابل تنظیم است که ضخامت ورق خروجی از اکسترودر با این تیغه‌ها تنظیم می‌شود.

 

خط تولید ظروف یکبارمصرف گیاهی PLA


کلندر عرض 90 سانت با زاویه 60

مخصوص دستگاه تولید ورق گیاهی برای استفاده در تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی

قسمت کلندر دستگاه که ورق خروجی از هد دای اکسترودر که بصورت نا منظم از نظر  ضخامتی و عرضی است، در این قسمت ورق با عبور از بین دو غلطک فولادی نورد و کملا صاف شده و ضخامت محصول نهایی نیز بین این غلطکها تنظیم میشود و با عبور از روی غلطک سوم که درداخل این غلطک مایع خنک کننده در جریان است، ورق تقریبا خنک میشود البته لازم به توضیح است غلطک‌‌های اول و دوم نیز دارای مایع خنک کننده و گرم کننده است که با تفاوت اینکه با دمای بالاتری خنک و یا گرم میشود که ورق عبوری قبل از نورد شدن در فاصله عبور از بین دوغلطک سرد نشده، تا باعث تولید ورق پله پله  نشود.

خط تولید ظروف یکبارمصرف گیاهی PLA


قسمت کانوایر

قسمت کانوایر دستگاه که ورق نورد شده در ادامه تولید با عبور آرام از روی رولر‌‌های این قسمت کاملا سرد میشود ودر انت‌‌های خروجی این قسمت دو غلطک لاستیکی و فولادی با عبور دادن ورق از بین خود قدرت محرکه و حرکت ورق را با سرعت قابل تنظیم کنترل می‌نماید.


تابلو برق دستگاه تولید ورق

 

خط تولید ظروف یکبارمصرف گیاهی PLA

 

قسمت تابلو برق و فرمان دستگاه که وظیفه تقسیم برق و کنترل را بر عهده دارد همچنین لازم به توضیح است تمامی الکتروموتور‌‌های دستگاه‌‌های تولیدی شرکت مجهز به دستگاه اینورتور تغییر دور الکترونیکی هستند و بر روی تابلو برق نصب می شوند


مشخصات کلی دستگاه تولید ورق PP. PS  

دستگاه تولید ورق PP. PS  مدل  BP- SH12POبا ظرفیت بالا

 

 مواد مصرفی      PP. PS

ضخامت ورق  0.2 mm 2.5  –  mm

  عرض ورق      80- 50   mm

ظرفیت تولید ورق    220 kg/h

 


دستگاه سوم: دستگاه پرس ترموفرمینگ

پرس‌‌های ساخت این شرکت برای تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی در 2  2  سایزدر نظر گرفته شده است که در طراحی سایز و ظرفیت این پرسها بر اساس، حداکثر راندمان تولید با استفاده از حداقل انرژی مصرفی است.

خط تولید ظروف یکبارمصرف گیاهی PLA

خط تولید ظروف یکبارمصرف گیاهی PLA


پرس ترموفرمینگ پایه گیاهی

 

خط تولید ظروف یکبارمصرف گیاهی PLA


صفحه نشیمنگاه قالب پرس ترموفرمینگ

خط تولید ظروف یکبارمصرف گیاهی PLA

مشخصات کلی پرس ترموفرمینگ با ظرفیت متوسط

 

مواد ورق مصرفی

Sheet PP.PS.PET ,PVC.

suitable Sheet Materials

عرض ورق مصرفی

400-670mm

Sheet Width

ضخامت ورق مصرفی

0.2-2.0mm

Sheet Thickness

ابعاد فرم دهی پرس

300×630mm2

Max. forming Area

حداکثر عمق فرم دهی

120mm

Max .cup depth

فشار باد فرم دهی

0.5-0.8Mpa

Forming Pressure

سرعت ضرب پرس در دقیقه

10-32 stroke/min

Productivity

حداکثر برق مصرفی

45kw/hour

Rated Heating Power

وزن دستگاه

4.5(ton)

Total Weight

ابعاد دستگاه

450×200×240 cm (L.W.H)

Overall Dimensions

 


 

هرگونه کپی برداری از مطالب سایت بدون درج منبع پیگرد قانونی خواهد داشت.

امیدواریم مطالب فوق مفید بوده باشد

گروه صنعتی بهساز پلیمر