تولید کننده ورق PS و هایمپک / ورق پلی استایرن و HIPS

تولید کننده ورق PS و هایمپک / ورق پلی استایرن و HIPS

 

تولید کننده ورق PS و هایمپک / ورق پلی استایرن و HIPS

 

پلی استایرن همان ماده اولیه پلاستیک میباشد که نوعی ترکیب پلیمری شفاف و بسیار سخت و مقاوم در برابر جذب آب میباشد که با علامت PS شناخته میشود. ویژگی نظیر عایق حرارتی و الکتریکی ورق های پلی استایرن منجر شده که در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوان داشته باشد. ورق PS در سه نوع معمولی و ورق هایمپک و پلی استایرن انبساطی ساخته میشود. بیشترین کاربرد پلی استایرن در تهیه ظروف یکبارمصرف، اسباب بازی، لوازم بهداشتی و ورزشی ، در صنایع الکتریکی و حتی صنعت خودرو میباشد.

این محصول ، نوع مقاوم دیگری بنام کوپلیمر یا ورق هایمپک میباشد که شکل مقاوم شده و اصلاح شده پلی استایرن است در واقع با افزودن ماده ای بنام پلی بوتادین به پلی استایرن معمولی ، پلیمری مقاوم تر و محکم تر بنام پلی استایرن مقاوم یا هایمپک ساخته میشود که همین ویژگی منجر شده گزینه مناسبی برای ساخت وسایل بسته بندی قرار بگیرد. ورق پلی استایرن در ساخت لوازم خانگی کاربرد بسیاری دارد. یکی دیگر از کاربرد های ورق هایمپک ، برای بسته بندی مواد غذایی میباشد، تعداد قابل توجهی از شرکت های صنایع غذایی در ایران وجود دارد که همه آن ها برای بسته بندی محصولات خود از ورق هایمپک استفاده میکنند ، یکی از دلایل مهم که منجر شده این مجموعه ها از ورق هایمپک به جهت بسته بندی مواد غذایی خود استفاده کنند، زیبایی این نوع ورق میباشد. میتوان گفت ، هیچ یک از ورق هایی که برای بسته بندی محصولات استفاده میشود به زیبایی ورق هایمپک نمیباشند و جلوه ظاهری مناسبی را ایفا نمیکنند.

برای شناخت بیشتر ورق هایمپک پیشنهاد میشود این مقاله از گروه صنعتی بهساز پلیمر را از دست نداده و در ادامه با ما همراه باشید.


برای مطالعه بیشتر : تولید کننده ورق PP / ورق پلی پروپیلن شفاف و رنگی

 


ویژگی و خصوصیات ورق هایمپک :

تولید کننده ورق PS و هایمپک / ورق پلی استایرن و HIPS

 

مقاومت و استحکام بسیار بالای ورق هایمپک

مهمترین مشخصه و ویژگی که هایمپک را از سایر پلی استایرن ها جدا میکند، استحکام و مقاومت بسیار بالای آن در مقابل فشار و ضربه میباشد. این خاصیت با افزودن پلی بوتادین یا کوپلیمر لاستیکی به پلی استایرن معمولی ایجاد میگردد. در خصوص شکننده بودن و میزان خم شدن ورق هایمپک میتوان گفت در مقابل خم شدن انعطاف پذیری پایینی داشته و میتوان به مقدار کمی آن را خم کرد و اما چنانچه از این مقدار بیشتر شود، میشکند. در کل به نسبت ورق پلکسی گلاس انعطاف بیشتری دارا میباشد.

 

قیمت پایین و اقتصادی ورق هایمپک

یکی از مزیت های مهم دیگر که میتوان در مورد طلق هایمپک بیان کرد، قیمت پایین آن در مقایسه با سایر طلق های پلاستیکی میباشد. قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن این ورق منجر شده با بسیار مورد توجه قرار بگیرد و در صنایع مختلف به عنوان ماده ای با خاصیت زیاد که در کاهش هزینه ها تاثیر گذار میباشد، استفاده شود.

 

واکنش پذیری طلق هایمپک

در کل پلی استایرن با بسیاری از مواد واکنش نمیدهد و همین امر منجر شده به وفور در صنعت بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرد. اما در مقابل برخی از حلال های آلی ، عملکرد ضعیفی داشته و واکنش میدهد. یکی دیگر از مشخصات ورق هایمپک ، اشتعال زا بودن آن میباشد.

 

امکان بازیافت پلی استایرن مقاوم

یکی از ویژگی های مهم پلی استایرن که برای محیط زیست هم سودمند میباشد ، قابلیت بازیافت پلی استایرن است. هایمپک در دمای بالا ، بدون تغییر شیمیایی ذوب میشود و مجدد با تغییر دما و قالب گیری خوبی که دارد به اشکال و طرح های دیگری تبدیل میشوند.

 

امکان چاپ روی ورق هایمپک

میتوان با اعمال چاپ روی ورق هایمپک ، رنگ و نمای دیگری به آن بخشید یا طرح و لوگو خاصی را روی آن چاپ کرد. یکی دیگر از انواع روش هایی که برای چاپ روی هایمپک بکار میرود، چاپ فلکسوگرامی میباشد که البته با چاپ افست نیز امکان چاپ و طرح زنی روی این طلق ها وجود دارد.

 

خاصیت رنگ پذیری هایمپک

یکی دیگر از ویژگی های هایمپک، رنگ پذیری خوب آن میباشد. این خاصیت منجر شده ورق هایمپک در رنگ های متنوعی نظیر سفید و مشکی و قرمز و آبی و زرد و … تولید و عرضه شود.

 

وزن پایین هایمپک

سبک بودن طلق هایمپک ، کاربرد آن را بشدت افزایش داده و از دلایلی که هایمپک به حرف اول در ساخت بسته بندی مواد تبدیل شده، سبکی وزنی آن است. که در مقابل استحکام و قیمت مناسب، گزینه ای ایده آل محسوب میگردد.

 

ضد رطوبت بودن و عایق صوتی و گرما بودن طلق هایمپک

پلی استایرن مقاوم یا هایمپک ، میزان جذب رطوبت بسیار پایینی داشته و این خاصیت در میان سایر انواع پلی استایرن مشاهده میگردد که به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی خوب عمل میکند.

 

میزان شفافیت ورق هایمپک

چنانچه بخواهیم ورق هایمپک را از لحاظ شفافیت مورد بررسی قراردهیم، بایستی گفت که سطحی تقریبا شفاف داشته اما این میزان در مقایسه با پلی استایرن معمولی کمتر میباشد. علت آن نیز وجود مواد دیگری نظیر بوتادین در ساختار پلی استایرن مقاوم است که در عوض استحکام بخشیدن به آن، از میزان شفافیت هایمپک میکاهد.

 

قابلیت برش لیزری و دستی بر روی طلق هایمپک

با توجه به موضوع فراگیر شدن استفاده از لیزر در همه صنایع، وجود موادی که در مقابل لیزر انعطاف خوبی داشته باشند، بسیار حایز اهمیت میباشد. ورق هایمپک از سری مواد پلاستیکی میباشد که در مقابل برش لیزری بسیار انعطاف پذیر میباشد. بدین معنی که این ورق را میتوان با استفاده از دستگاه برش لیزر ، به آسانی برش زد و برش های تمیز و با کیفیت نسبت به روش های دستی روی آن اعمال کرد بطوری که شکستگی یا خوردگی روی لبه های آن ایجاد نشود. برش دستی طلق هایمپک به وسیله کاتر های مخصوص برش طلق انجام میشود.

 

ویژگی های طلق هایمپک

1 ) محکم در مقابل ضربه

2) سطحی نیمه شفاف

3 ) رنگ پذیری آسان

4 ) قابلیت چاپ روی آن

5 ) خاصیت ضد باکتریایی

6 ) ضد رطوبت

7 ) قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن 

8 ) قابلیت گرم شدن و شکل پذیری مجدد

9 ) انعطاف پذیری خوب در مقابل برش لیزری

10 ) دارای رنگ بندی های مختلف و ضخامت یک تا 8 میل

11 ) مقاوم در مقابل اشعه فرابنفش 

12 ) دی الکتریک

13 ) واکنش پذیری پایین

14 ) سازگار بودن با مواد غذایی 

15 ) سبک وزن 

16 ) اشتعال زایی بالا

17 ) کمی منعطف در مقابل خم شدن

18 ) قابل بازیافت 

 

کاربرد ها و موارد استفاده از پلی استایرن مقاوم 

 

ورق هایمپک در اکثر صنایع مورد استفاده قرار میگیرد زیرا دارای خواص کاربردی زیادی میباشد و عین حال قیمت مناسبی نسبت به اکثر مواد پلاستیکی میباشد. به کاربرد های ورق هایمپک میپردازیم.

1 ) ساخت ظروف یکبار مصرف 

2 ) ساخت لوازم بهداشتی

3 ) ساخت انواع اسباب بازی 

4 ) سینی غذا

5 ) بسته بندی صنعتی 

6 ) ساخت فنجان

7 ) ساخت بدنه لوازم خانگی

8 ) تابلو های راهنمایی و هشدار 

9 ) تابلوهای تبلیغاتی

10 ) ساخت شابلون 

11 ) ساخت ظروف لبنی

12 ) بکارگیری در ساخت تلویزیون و رادیو و کامپیوتر

13 ) ساخت لوازم پزشکی

14 ) در ساخت لوازم الکترونیکی

15 ) استفاده در ساخت ساعت

16 ) اولین لایه مقاوم در مقابل سرما در ساخت یخچال و فریزر 

17 ) ساخت ماکت

18 ) ساخت کابینت

19 ) ساخت محفظه حمام 

 

خرید ورق هایمپک 

قیمت ورق هایمپک طبق نرخ مواد اولیه و تغییرات ارزی و نوسانات ارزی ، گاهی متغیر میباشد. جهت استعلام قیمت ورق هایمپک ضخامت و عرض و نوع مصرف رو به کارشناسان ما در میان گذاشته تا قیمت روز را خدمتتان اعلام کنند. 

 

شماره تماس : 09122203855

 

ساخت دستگاه تولید ورق هایمپک

فروش ورق PS

بهساز پلیمر سازنده دستگاه تولید ورق پلی استایرن PS 

دستگاه تولید ورق PP.PS برای تولید ورق و رول پلاستیکی میباشد که در این دستگاه مواد اولیه بصورت گرانول پتروشیمی وارد دستگاه میشود و پس از ذوب و تغییر شکل و عبور از سیستم نورد دستگاه محصول نهایی بصورت ورق و رول یک دست با ضخامت یکنواخت تولید میگردد .

ماشین آلات و دستگاههای تولید ورق های PP.PS ساخت این شرکت ، برای تولید ورق ، جهت استفاده در دستگاههای ترموفرمینگ ، تولید ظروف یکبارمصرف ، در دو سایز بوده که از نظر عرض و ضخامت ورق تولیدی با هم برابر بوده و فقط در ظرفیت تولید باهم تفاوت دارند .

 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

⬢⬢ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و دستگاه گرانول ساز
⬢⬢ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک
⬢⬢ مشاوره، طراحی، ساخت، تولید و راه اندازی خط تولید
⬢⬢ با ۲۰ سال سابقه ساخت و تولید
⬢⬢ با گارانتی و پشتیبانی
⬢⬢ ساخت، تولید، صادرات و واردات تجهیزات انواع ماشین آلات و تجهیزات خط تولید ظروف یکبار مصرف

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *