خرید مواد ریسایکل با کیفیت مواد نو

در کسب و کار ها با پایین آوردن هزینه مصرفی، قیمت محصول نهایی کاهش میابد، اما نهایتا برنده این رقابت کسیست که قیمت مناسب و کیفیت بالا را در کنار هم دارا باشد. اما چطور ؟؟؟ که در این مقاله در   گروه صنعتی بهسازپلیمر به بررسی آن میپردازیم. بدون تعارف میتوان گفت یکی از دلایلی که بجای مواد نو به خرید ریسایکل روی میآوریم ، مبحث قیمت آن است. با این وجود خرید مواد ریسایکل نبایستی کیفیت محصول نهایی ما را بخطر بیندازد هدف از این مقاله بایستی راه حلی پیش پای صنعتگران بگذاریم که با هزینه پایین تر محصول ارزنده تری را عرضه کنند.

آیا مواد ریسایکل را میتوان جایگزین مواد نو کرد؟

جواب این سوال را نمیتوان همیشه مثبت گفت . تولید گرانول از مواد نو یکبار مصرف تزریقی ، کیفیتی مشابه مواد نو را به شما ارمغان میآورد. در مورد مواد بازیافتی مرغوب و یکبار تزریق و نحوه تشخیص آن بررسی خواهد شد. حقیقتا اهمیت برخی از محصولات بحدی میباشد که حتی استفاده از باکیفیت ترین پلیمر های ریسایکل نیز جایز نمیباشد. اما از طرفی ، برخی محصولات بکارگیری از پلیمر کیفیت پایین نیز کفایت میکند و در برخی موارد لازم است در انتخاب مواد اولیه مورد استفاده تان تجدید نظر کنید.

نکات مهم قبل از خرید ریسایکل

اگر مدتیست که در صنعت پلاستیک هستید ، قطعا در مورد نکات پیش از خرید مواد اولیه پلاستیک اطلاعات دارید و در زیر به بررسی چند نمونه میپردازیم

تعیین نوع و گرید مورد نیاز آن

اولین قدم و مهمترین نکته این است که به صورت دقیق تشخیص دهید که چه نوع گریدی از مواد اولیه پلاستیک را نیازدارید دنیای این صنعت بحدی گسترده میباشد که با یک نگاه اجمالی به اطراف ، متوجه رد پای پلاستیک در بیشتر مواد خواهید شد ، هر یک از این مصارف هم نوع و گرید خاصی از از مواد ریسایکل یا پلیمر نو را میطلبد .

 انتخاب مواد بازیافتی مناسب

چنانچه میخواهید مواد ریسایکل را جایگزین مواد نو نمایید بایستی از کیفیت و نوع مواد اولیه ای که از آن گرانول یا آسیاب ریسایکل را تولید میکنند ، آگاه باشید. برای انتخاب یک جایگزین مناسب بایستی به سراغ تفاوت ها و کم رنگ کردن آن ها بروید. تفاوت پلیمر ریسایکل با پلیمر مواد نو در تولید کننده و ماده ایست که از آن تولید میشوند. مواد نو در پتروشیمی ها از نفت خام تولید شده و سپس بوسیله کارگذاری ها و بورس کالا قابل تامین میباشند.  پلیمر ریسایکل از ضایعات قطعات از کار افتاده صنعتی یا مواد بازیافتی قطعات دور ریز مصرفی نظیر ظروف یکبار مصرف تولید میشوند. قبل از خرید از نبود ناخالصی در این مواد مطمئن شوید و تا جایی که امکان دارد از آسیاب و بازیافت قطعه ای که محصول نهایی شماست ، استفاده نمایید. با این کار تفاوت مواد نو و بازیافتی را کم رنگ خواهید نمود.

تعداد دفعات بازیافت

پلاستیک این قابلیت را دارد که بارها و بارها به چرخه حیات بازگردد در این میان ، مسئله مهم این است که هر بار به تعداد این دفعات اضافه میشود از کیفیت و ارزش آن کاسته میشود. پس نکته طلایی این جاست که برای داشتن مواد ریسایکل با کیفیت مواد نو از پلیمر یکبار تزریق استفاده کنید.

 

تست های تشخیص کیفیت و گرید پلیمر

در خرید ریسایکل ، چنانچه تمامی نکات بالا را رعایت نمایید ، بایستی راهی برای مطمئن شدن از کیفیت و گرید محصول وجود داشته باشد . عقلانی نیست که صرفا با در اعتماد مشخصات داده شده توسط تولید کننده یا فروشنده به خرید مواد ریسایکل بجای مواد نو اقدام کنیم. تست هایی نظیر شاخص جریان مذاب mfi و آنالیز حرارتی dsc و فیلر را حتما قبل از نهایی شدن خرید انجام دهید.

 

انواع مواد اولیه پلاستیک و ریسایکل

همانطور که میدانید پلیمر انواع مختلفی دارد که هریک برای یک نوع مصرف و کاربرد میباشد. بهتر است در مورد خرید هریک اطلاعاتی کسب نمایید

 

خرید ریسایکل پلی اتیلن

استحکام، مقاومت فیزیکی و شیمیایی و انعطاف پذیری و شفافیت از جمله دلایل خرید پلی اتیلن میباشد ؛ پلیمر پلی اتیلن با وجود این که به طور کلی از مقام فیزیکی و شیمیایی بالایی برخوردار میباشد اما با گذشت زمان ، مقاومت فیزیکی خود را از دست داده و مستعد خراشیدن میشود همچنین میتوان گفت در برابر انواع خاصی از مواد شیمیایی دارای مقاومت کمتری میباشد.

با همه این تفاسیر، کاربرد های فراوان pe آن را تبدیل به یکی از پرمصرف ترین مواد اولیه پلاستیک نموده است. برخی از این کاربرد ها در زیر عنوان شده است:

1 ) پلی اتیلن لوله و اتصالات

2 ) برای ساخت مخازن

3 ) برای مواد یکبار مصرف ، بطری ، ظروف پلاستیکی ، بسته بندی ، نایلون و نایلکس

4 ) پلی اتیلن خودروسازی ، سپری و قطعات جانبی

5 ) پلی اتیلن نساجی و الیاف

6 ) صنایع دفاعی

7 ) پلی اتیلن فیلم های بسته بندی نازک

 

خرید ریسایکل پلی پروپیلن

خرید ریسایکل pp هم ، میتواند جایگزین pp مواد نو شود اما چنانچه تولید کننده و گرید مناسبی را انتخاب کنید ، پلی پروپیلن در حالت کلی به 2 دسته هموپلیمر و کوپلیمر تقسیم میشوند. در بازار این دو مفهوم را به ترتیب میتوان به عنوان pp نساجی و pp شیمیایی ریسایکل یا مواد نو ، میشناسید. این ماده اولیه موارد مصرف بسیاری داشته و برخی از کاربرد های آن را در زیر عنوان کرده ایم :

1 ) پلی پروپیلن الیاف در تولید پارچه

2 ) تور های ماهیگیری ، بطری و سیم های کابل 

3 ) پلی پروپیلن خودروسازی

4 ) پلی پروپیلن دستگاه های الکتریکی

 

خرید ریسایکل پلی آمید

وسایلی نظیر فرش ، موکت ، قطعات خودرو، عایق های گرمایی و شلنگ و کابل های نوری، بلبرینگ تنها قسمت کوچکی از کاربرد های پلی آمید میباشند. مواد ریسایکل در پلی آمید ها نیز توانسته اند جایگزین پلیمر مواد نو شوند. این کار هزینه های مصرفی تولید کننده را کاهش داده و نهایتا بر قیمت نهایی محصول نهایی تاثیر گذاشته اند. اگر بخواهیم از انواع مواد ریسایکل بگوییم ، بحثی طولانی در پیش داریم . در ادامه به قیمت مواد اولیه پلاستیک میپردازیم تا در حداقل زمان، اطلاعات جامع تری را در اختیار صنعتگران قرار دهیم.

 

قیمت ریسایکل چگونه تامین میگردد؟

همه مواردی که تاکنون گفته شده ، بنحوی بر قیمت پلیمر ریسایکل تاثیر گذار هستند. با این وجود برخی ناگفته ها میتوانند به شما کمک کند که چشم اندازی نسبی از قیمت ریسایکل داشته باشد.

 

نوسانات ارز

هرچه قیمت دلار تاثیر اصلی را بر قیمت پلیمر مواد نو میگذارد اما طبیعتا بر قیمت مواد ریسایکل هم بی تاثیر نخواهد بود. بدین دلیل است که پیشنهاد میشود خرید پلیمر را از تولید کننده ای انجام شود که نرخ نسبتا ثابتی داشته باشد.

 

تاثیر روند تولید بر قیمت

بنابر مواردی که بیان شد کیفیت یک گرید مشخص از ریسایکل ، در تولیدی های مختلف میتواند بسیار متفاوت باشد دلایل این امر و چگونگی تاثیراتش بر قیمت ، بسیار مفصل میباشد. برخی از موارد موثر بر قیمت در زیر عنوان شده است. با در نظر گرفتن تمام این موارد در انتخاب مواد ریسایکل بجای مواد نو دچار اشتباه نخواهید شد.

1 ) مواد اولیه برای تولید گرانول ریسایکل

2 ) فرآیند آسیاب کردن برطبق نوع و جنس پلیمر

3 ) درصد خلوص مواد اولیه

4 ) تاثیر افزودنی ها بر قیمت پلیمر بازیافتی

5 ) روش گرانول کردن

6 ) تعیین مقدار مرغوبیت توسط خود مشتری

 

از کجا مواد ریسایکل بخریم ؟

از کجا مواد ریسایکل بخریم ؟ این یکی از مهمترین سوال یک مسئول خرید یا صنعتگر در این حوزه باشد. شاید زیاد تفاوت نداشته باشد که از کدام کارگذاری پلیمر مواد نو را بخریم اما در خصوص مواد ریسایکل این موضوع صدق نمیکند و بایستی با تجربه و استفاده از مواد تولیدی های مختلف به ایجاد شود. با این وجود مسائلی نیز هستند که نشان دهنده معتبر بودن یک مجموعه تولیدی میباشند که در زیر ارائه کرده ایم :

1 ) سابقه و تجربه مدیریت

2 ) آزمایشگاه مجهز

3 ) انبار وسیع

4 ) گواهی نامه مدیریت کیفیت محصول

5 ) همکاری های بین المللی

معرفی گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و از بدو شروع همیشه سعی نموده که با استفاده از علم روز در این صنعت ماشین آلات تولیدی خود را از نظر فنی و کیفی در بالاترین سطح نسبت به موقعیت و امکانات موجود کشور ، طراحی و تولید نماید  .

 

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می‌نماید.

و همچنین متاسفانه اکثر آگهی دهندگان در فضای اینترنت با عنوان سازنده دستگاه ظروف یکبارمصرف واسطه می‌باشند و هیچگونه مجوز از اداره صنایع نداشته و حتی نام شرکت و یا نام تجاری انتخاب کرده برای معرفی کالا خود نیز درهیچ اداره و سازمانی ثبت شده نیست.

دستگاه ها و خط تولید های ساخت گروه صنعتی بهساز پلیمر

 

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و گیربکس اکسترودر و سیلندرمارپیچ

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک  (ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و گیاهی )

✅ دستگاه تولید ورق ژئومبران و دستگاه تولید ورق استخر کشاورزی

✅ دستگاه تولید سینی نشا

دستگاه گرانولساز مواد (  PP.PE.PS.ABS.PET رشته ای تک و دو مرحله  )  ( عدسی . واتر رینگ . هوا خشک )

✅ سازنده دستگاه تولید ورق PP  و  PS و ABS و  PE وPET

✅ اکسترودر تک مارپیچ PS.PP.PE   و اکسترودر دومارپیچ موازی پارالل

✅ دستگاه تولید درب لیوان یکبار مصرف کاغذی، قهوه ، اسپرسو، پنیر و ماست شفاف PET

..

لیست قیمتهای مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت های ** ماشین آلات صنایع پلاستیک *** با شماره زیر در تماس باشید

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *