آسیاب چینی برند xiecheng

 

معرفی کلی دستگاه آسیاب پلاستیک و خرد کن ضایعات پلاستیک

 

دستگاه آسیاب پلاستیک ، یکی از مهمترین تجهیزات در فرآیند بازیافت پلاستیک میباشد، در طی این فرآیند، محصولات پلاستیکی نظیر بطری و قطعات تزریقی و فیلم های پلاستیکی و … به قطعات ریزتر و یکنواخت تبدیل میشوند که اغلب به آن ها پرک میگویند ، در این مقاله از گروه صنعتی بهساز پلیمر به بررسی و معرفی کلی دستگاه آسیاب پلاستیک و خرد کن انواع ضایعات پلاستیکی میپردازیم، تا انتها همراهمان باشید.

پرک ها به قدری برای این فرآیند مهم هستند و در کل خرد کردن پلاستیک به قطعات کوچک یکنواخت ، مهمترین کارایی دستگاه آسیاب پلاستیک میباشد. بهمین دلیل دانستن سری اطلاعات و دانش کافی راجع به فرآیند تولید پرک، دارای مزایای زیادی میباشد ک در زیر به آن ها اشاره کرده ایم :

  1. انتخاب بهترین آسیاب ممکن بسته به نوع آن پرک
  2. کاهش هزینه های مازاد در تولید یک نوع پرک ب نوعی دیگر
  3. کاهش دورریز های پلاستیکی
  4. کاهش انواع هزینه های نیرو انسانی
  5. کاهش هزینه مصرف برق با انتخاب دستگاه های بصرفه تر

سرعت و کارایی و عملکرد دستگاه آسیاب و میزان تولید پرک های پلاستیکی از ضایعات پلاستیکی ، بستگی به پارامتر های زیادی دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره کردیم.

  1.  نوع مواد و انواع پلاستیکی ورودی به دستگاه آسیاب
  2. ابعاد محفظه برش و نحوه طراحی تیغه ها
  3. جنس تیغه های دستگاه آسیاب
  4. تعداد تیغه های دستگاه آسیاب
  5. سرعت موتور الکتریکی دستگاه آسیاب
  6. ابعاد توری

ویژگی ها و خواص پلاستیک ها و ضایعات پلاستیک ورودی بر روی مواد بالا تاثیر گذار خواهد بود ، مقدار انرژی مصرفی دستگاه آسیاب پلاستیک ، سرعت دستگاه و نهایتا نرخ تولید پرک ها ، مجهول های این معادله میباشند که با بررسی دقیقتر ، قابلیت اندازه گیری دقیق خواهد داشت. برای مثال، تهیه پرک از پلاستیک های نرم تری مانند pp و pe به شکل فیلم و سلفون و گونی، سخت تر از قطعات تزریقی هست. علت این موضوع، ایجاد اصطکاک میان پلاستیک های نرم با تیغه های آسیاب میباشد که نیازمند صرف انرژی بیشتری دارد و دستگاه متفاوتی را نیر برای تکمیل پروسخ نیاز دارد. برای آسیاب این گونه موارد، آسیاب شمشیری برای ایجاد این کار مناسب تر است و بدین دلیل ، برش به صورت قیچی وار صورت میگیرد تا پرک با نیاز های اولیه بازیافتی همخوانی داشته باشد. در ادامه میتوان گفت سرعت تولید دستگاه تزریق پلاستیک برای انواع پلاستیک های از نوع تزریقی بالاتر بوده و آسیاب چکشی برای آن ها مناسب تر است .

پلاستیک های مهندسی مانند پلی کربنات و ABS به علت سختی ذاتی بالای آنها به نسبت سایر پلاستیک ها سخت تر میباشند و چنانچه پلاستیک بصورت قلمبه باشد ضایعاتی که داخل دستگاه تزریق باقی مانده و سخت شده ، نیازمند آسیاب قلمبه خردکن دارد.

ابعاد تیغه ها و محفظه و سطح برش دستگاه های آسیاب پلاستیک

طراحی محفظه برش با کارآیی متناسب، نیازمند یک سری فاکتور های خیلی مهم خواهد بود که در زیر به آنها اشاره میکنیم:

  1. انتخاب موتور کارآمد و قوی
  2. تامین کننده انرژی مورد نیاز برش
  3. افزایش ظرفیت تولید
  4. جنس و کیفیت تیغه ها
  5. تیز شدن تیغه ها

معرفی انواع جنس تیغه های دستگاه آسیاب

تیغه ها جزو مهمترین قسمت های این عملیات محسوب میشود و جنس آن ها تاثیر زیادی در خروجی محصولات خواهد داشت. اغلب تیغه ها از جنس آلیاژ و فلز های زیر هستند.

  1. SPK : ساختار فولادی اش به گونه ای است که ضد سایش بوده و برای برش دادن مناسب میباشد.
  2. فولاد فنر : جنسش نرم میباشد و شکننده نبوده و تحملش در مقابل ضربه فلز بیشتر میباشد ولی سریع کند میشود
  3. فولاد TW5 : دارای تنش پذیری بالایی میباشد و ضد سایش بوده و نسبت به سایر تیغه ها عمر بیشتری دارد.

مواردی هم وجود دارد که در آنها نیازی به تیز کردن تیغه ها وجود ندارد اما در نظر بگیرید ک اکثر این تیغه ها از جنس الماس میباشند و آسیاب های مجهز به تیغه های الماسی ، قیمتی بالاتر و چند برابر از آسیاب های معمولی دارند و مشکل دیگر آنها هم هزینه نگهداری آن هاست. چنانچه به هر دلیلی فلز و قطعه مهلک در میان مواد وجود داشته باشد تیغه ها شکسته و امکان تعمیر آن ها هم وجود نخواهند داشت.

تعداد تیغه های دستگاه آسیاب پلاستیک

بیشتر دستگاه های آسیاب دارای سه تا شش تیغه متحرک و دارای دو تا چهار تیغه ثابت میباشند ، افزایش ححم مخفظه برش و نوع چیدمان تیغه ها ، بر روی افزایش نرخ کارایی و تولید آسیاب و نهایتا راندمان دستگاه موثر میباشد. البته آسیاب هایی وجود دارند که دارای 30 عدد تیغه و برای موارد خاصی مورد استفاده قرار میگیرند.

 

موتور الکتریکی دستگاه آسیاب

سیستم های آسیاب به موتور های الکتریکی مجهز میباشند که انرژی لازم برای برش را تامین میکنند. قدرت موتور های مورد استفاده برای آسیاب اغلب بین 30 HP تا 75 HP  میباشند. بدین ترتیب هر چقدر قدرت موتور بالاتر باشد امکان زیر بار ماندن آسیاب کاهش یافته و ظرفیت بالاتر میرود.

 

ابعاد توری دستگاه

در کفه محفظه برش دستگاه آسیاب، توری ای فلزی تعبیه گردیده است که پلاستیک های ورودی بعد از برش و خرد شدن از آن عبور میکنند بعبارت دیگر چنانچه هدف تولید پرک ریز است بایستی از توری های ریز تری استفاده کرد تا مواد مدت طولانی تری داخل محفظه برش باقی بماند و توسط تیغه ها خرد شود . این عملیات به اندازه ای ادامه میابد که مواد به سطح کیفی مناسبی رسیده و  نهایتا فرآیند آسیاب ب اتمام میرسد. به طور معمول اندازه های قطر سوراخ های توری مابین 8 تا 25 میلی متر است و برای فیلم های پلی اتیلنی و گونی ها، قطر سوراخ ها بزرگتر است . البته اغلب مش توری را برای پلاستیک های سخت کمتر از 12 در نظر نمیگیرند، زیرا سرعت خردشدن کمتر شده و این موضوع تبعات بسیاری به همراه خواهد داشت.

 

سازگاری با آب

در این مدل سیستم ها ، آب همانند یک روانساز بین روتور و تیغه ها عمل کرده و از اصطکاک میان این قطعات جلوگیری به عمل میآورد. در ادامه ، انرژی گرمایی ایجاد شده از اصطکاک کاهش یافته و نقش آب در این پروسه ، خنک سازی میباشد، آب مانع از گرمایش بیش از اندازه تیغه ها شده و این هم در حالتی است که سیستم های خشک به علت وجود اصطکاک بعد از مدت زمان طولانی بسیار گرم میشود و گاهی اوقات منجر به ذوب پلاستیک میشود . بدین ترتیب دستگاه های خشک کارآیی کمتری داشته و اغلب پروسه تولید را مختل مینمایند. علاوه بر این تیغه های آغشته به پلاستیک غالبا چسبنده هست و پاک کردن آن ها، زمان زیادی را در پی دارد. بدین دلیل استفاده از سیستم های آسیاب با آب ، امکان کند شدن در هنگام استفاده از سیستم آسیاب های خشک را کاهش داده و در نهایت استفاده از همچین سیستم هایی ، مقرون به صرفه تر خواهد بود. لازم به ذکر است کاهش اصطکاک میان تیغه ها و روتور، بوسیله حضور آب؛ امکان ساییدگی و کندی تیغه ها را کاهش داده که مسئله ای بسیار مهم بر روند کارآیی و راندمان تولید دستگاه میباشد. ضمنا شست و شو ای که در همین حین برروی مواد صورت میگیرد ، به پاکسازی هرچه بیشتر آن ها کمک میکند و البته لازم به ذکر است آسیاب ها میتوانند خشک نیز کار کنند .

نکات مهم در هنگام استفاده از دستگاه آسیاب 

  1. چند دقیقه قبل از خوراک گیری ، دستگاه آسیاب را روشن نمایید.
  2. به هیچ وجه بیشتر از ظرفیت تعریف شده و مجاز برای آسیاب، خوراک گیری صورت نگیرد
  3. بررسی دقیق تیغه ها از لحاظ تمیزی و حصول اطمینان از کارآیی مناسب آن ها انجام شود.
  4. حتما از محکم بودن تیغه های ثابت و متحرک مطمئن شوید زیرا در صورت محکم نبودن، منجر به شکستن تیغه ها در اثر اصابت به یکدیگر شده و ب شفت فشار میآورد و باعث آسیب ب دستگاه آسیاب میگردد
  5. حتما یک اپراتور بالای دستگاه آسیاب داشته باشید که تا مرتبا آسیاب را شارژ نماید و مواد زنده را به داخل هدایت کند.
  6. بازدید توری و تعویض آن در صورت انسداد سوراخ های توری بعلت وجود ناخالصی با هدف افزایش راندمان دستگاه آسیاب.
  7. جهت جلوگیری از اسنداد سوراخ های توری، توصیه میشود به صورت منظم توری شسته و یا تکان دهید تا ناخالصی های موجود ، در صورت امکان تخلیه گردد.
  8. قبل از خاموش کردن دستگاه آسیاب ، اطمینان کامل از خارج سازی تمامی مواد موجود در آسیاب را داشته باشید.

 

توصیه مهم : همیشه دستگاه آسیاب را نو بخرید

تصور غلطی که در میان مردم وجود دارد ، خرید دستگاه آسیاب دست دو و کارکرده هست اما علاوه بر مسایل مالی، ما هیچ وقت پیشنهاد نمیدهیم. خرید آسیاب دست دو ، ریسک مالی بالایی در پی خواهد داشت که به تجربه آن نمیارزد. بیشترین مصرف میزان انرژی و فشار و عملیات بازیافت پلاستیک ، بروی دستگاه آسیاب پلاستیک صورت میگیرد و این دستگاه ساعت های متوالی کار میکند. برای همین پیشنهاد میشود اگر قصد خرید دستگاه آسیاب پلاستیک دارید حتما آن را نو خریداری کنید

 

*- آسیاب پلاستیک ساخت چین*

 

سایز دهنه ۳۰ و ۴۰ و ۵۰ و ۶۰ و ۸۰ سانت

بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در بازار

موتور پر قدرت

کم صدا و بدون لرزش

 

آسیاب چینی برند xiecheng

 

دهنه 80 قدرت موتور 22 کیلووات

دهنه 60 قدرت موتور 15 کیلووات

دهنه 50 قدرت موتور 11 کیلووات

دهنه 40 قدرت موتور 7.5 کیلووات

دهنه 30 قدرت موتور 5.5 کیلووات

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید 

09122203855

 

منبع : cupplast.ir

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *