بررسی خواص حرارتی و مکانیکی پت

پت یا پلی اتیلن ترفتالات ، رایج ترین رزین های پلیمری خانواده ترموپلاستیک ها از خانواده پلی استر میباشد و در الیاف لباس و ظروف مایعات و مواد غذایی و ترموفرمینگ جهت تولید و در ترکیب با الیاف شیشه ای برای رزین های مهندسی کاربرد دارد.
در این مقاله از گروه صنعتی بهساز پلیمر به بررسی خاصیت مکانیکی و حرارتی پت میپردازیم … تا انتها همراهمان باشید

خاصیت مکانیکی پت :

پت که جزو پلاستیک های پرمصرف در صنعت پلاستیک سازی میباشد دارای خاصیت مکانیکی خوب ، پایداری ابعادی و استحکام بالاای این پلیمر منجر شده که فشار بیش از psi 100 را تحمل کرده و در مقابل عبور گاز co2 از خود، مقاومت خوبی را نشان میدهد. بدین دلیل است که پت جهت نگهداری انواع نوشیدنی های گازدار استفاده میشود. و به عنوان مناسب ترین جایگزین شیشه برای بطری های نوشابه شناخته میشود. بخاطر درجه حرارت ذوب کریستالی بالایی این پلیمر و دمای انتقال شیشه ای نسبتا زیاد آن ، این پلاستیک خاصیت مکانیکی خوب خود را تا حوالی 125 درجه سانتی گراد حفظ میکند

خاصیت حرارتی پت :

حضور حلقه های بنزنی در واحد ساختاری پت ، خاصیت حرارتی برجسته ای را به آن میبخشند، از ویژگی های آن میتوان به گستره ذوب بالا، درجه حرارت انتقال شیشه ای نسبتا زیاد و آستانه تخریب حرارتی بالای آن اشاره کرد.
از مهمترین ویژگی های پلاستیک پت، میتوان به دمای ذوب بالا، درجه حرارت انتقال شیشه ای زیاد ، دارای زیبایی و شفافیت ظاهری ، تحمل فشار و مقاومت در مقابل گاز کربن دی اکسید و قابلیت عایق الکتریکی عالی، میتوان اشاره کرد. از فیلم های پت بعلت پایداری در مقابل گرما، نداشتن سمیت و بو و مزه در امور بسته بندی استفاده میشود . 
پت یک پلیمر نیمه بلوری میباشد که همانند هر پلاستیک بلوری دیگری درجه بلورینگی روی خواص آن تاثیر مستقیم دارد. این پلاستیک جزو معدود پلاستیک هایی میباشد که درجه بلورینگی آن بوسیله فرآیند میتواند کنترل شود ، درحالیکه بعضی از پلاستیک های بلوری دیگر نظیر پلی استال و نایلون ها هنگام سرد شدن ، خود به خود بلوری میشوند و از این روش نمیتوان تحت این فرآیند قرار بگیرند

 


معرفی گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و از بدو شروع همیشه سعی نموده که با استفاده از علم روز در این صنعت ماشین آلات تولیدی خود را از نظر فنی و کیفی در بالاترین سطح نسبت به موقعیت و امکانات موجود کشور ، طراحی و تولید نماید  .

 

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می‌نماید.

و همچنین متاسفانه اکثر آگهی دهندگان در فضای اینترنت با عنوان سازنده دستگاه ظروف یکبارمصرف واسطه می‌باشند و هیچگونه مجوز از اداره صنایع نداشته و حتی نام شرکت و یا نام تجاری انتخاب کرده برای معرفی کالا خود نیز درهیچ اداره و سازمانی ثبت شده نیست.

دستگاه ها و خط تولید های ساخت گروه صنعتی بهساز پلیمر

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و گیربکس اکسترودر و سیلندرمارپیچ

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک  (ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و گیاهی )

✅ دستگاه تولید ورق ژئومبران و دستگاه تولید ورق استخر کشاورزی

✅ دستگاه تولید سینی نشا

دستگاه گرانولساز مواد (  PP.PE.PS.ABS.PET رشته ای تک و دو مرحله  )  ( عدسی . واتر رینگ . هوا خشک )

✅ سازنده دستگاه تولید ورق PP  و  PS و ABS و  PE وPET

✅ اکسترودر تک مارپیچ PS.PP.PE   و اکسترودر دومارپیچ موازی پارالل

✅ دستگاه تولید درب لیوان یکبار مصرف کاغذی، قهوه ، اسپرسو، پنیر و ماست شفاف PET

..

لیست قیمتهای مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت های ** ماشین آلات صنایع پلاستیک *** با شماره زیر در تماس باشید

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

منبع : https://cupplast.ir/

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *