معرفی انواع نایلون و پلاستیک حبابدار

در صنعت بسته بندی از نایلون های متفاوتی جهت روکش کردن محصولات گوناگون استفاده میشود . از جمله این نایلون ها که بسیار مورد استفاده قرار میگیرد، پلاستیک حبابدار میباشد که در این مقاله از گروه صنعتی بهسازپلیمر به برسی آن میپردازیم … تا انتها همراهمان باشید.

 

 

در واقع برخی از محصولاتی که در صنایع مختلف تولید میشوند دارای حساسیت بالایی میباشند. به همین دلیل تولید کنندگان بفکر راه چاره ای جهت نگهداری و محافظت بهتر از آن ها ، بعد از تولید تا زمان رسیدن به دست مشتری افتادند.

پلاستیک حبابدار

بعضی از محصولاتی که در صنعت تولید میشوند دارای حساسین بالایی میباشند. ضربه به این وسایل موجب وارد شدن آسیب جدی به آن ها میشود و عملا خسارات سنگینی در دست تولید کننده باقی میگذارد. به عنوان مثال تجهیزات الکترونیکی و ظروف شکستنی را در نظر داشته باشید ، هر یک از این وسایل در مقابل ضربه کاملا حساس بوده و در حین انبار و حمل و نقل این وسایل در صورتی که ضربه به آن ها وارد شود، قطعا صدمه خواهد دید.

بدین دلیل کاربرد نایلون های حبابدار بسیار اهمیت پیدا میکند ، اصلی ترین نقش این نایلون ها جلوگیری از وارد آمدن ضربه به صورت مستقیم به وسایل میباشد. همانطور که از نام این نایلون ها مشخص است، حباب هایی مملو از هوا در سطح آنها وجود دارد که این حباب ها علاوه بر آن که شدت ضربات وارده به تجهیزات را به طور قابل توجهی کاهش میدهد ، نقش عایق را هم ایفا میکند .

بررسی انواع نایلون حبابدار

در حال حاضر حدود 5 نوع از نایلون های حبابدار در حال تولید میباشد که عبارتند از :

پلاستیک حبابدار استاندارد

نایلون های استاندارد اغلب برای محصولاتی مانند ظروف شکستنی مورد استفاده قرار میگیرند. از لحاظ قیمت نسبت به چهار مدل دیگر که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم ارزان تر میباشند بدین دلیل روش بسته بندی مقرون به صرفه ای بشمار میروند. این نایلون ها در ابعاد و اندازه های متفاوتی بنا به سفارش مشتری تولید میگردند ، بعضی از آن ها به صورت رول و بعضی دیگر به صورت پاکتی تولید میشوند. لازم به ذکر است مدل پاکتی گرانتر از مدل رول شده میباشد.

پلاستیک حبابدار فوم دار

برخی اوقات در تولید نایلون حبابدار از لایه فوم استفاده میشود. فوم به علت سطح نرمی که دارا میباشد ، نقش حفاظتی نایلون را افزایش میدهد. از طرف دیگر فوم در مقابل تابش نور دارای مقاومت بسیار خوبی از خود نشان میدهد. اگر وسیله ای تولید میشود که برای تایم زیادی در معرض تابش خورشید قرار خواهد گرفت ، گزینه اصلی پیش روی شما برای بسته بندی آن ، نایلون های فوم دار خواهد بود.

پلاستیک حبابدار چسب دار

نایلون های چسب دار دسته ای دیگر از نایلون های حبابدار بشمار میروند که این نایلون ها اغلب برای بسته بندی لوازم منزل و شیشه ای من جمله تلویزیون ها مورد استفاده قرار میگیرند. بخاطر خاصیت نسبی چسبداری که این نایلون ها دارا میباشند به طور کامل به وسیله میچسبند. بدین دلیل میتوانند براحتی از آن وسایل مخافظت کنند و اثرات آسیب زای ناشی از ضربه را بهتر کنترل نمایند.

پلاستیک حبابدار آنتی استاتیک

نقطه ضعف استفاده از نایلون حباب دار چیست ؟؟ در واقع در صورت استفاده از نایلون حبابدار معمولی ، منجر میشود که الکتریسیته ساکن نسبتا زیادی در وسایل ایجاد میشود. این موضوع برای وسایلی از جمله ظروف شکستنی خطرناک نبوده اما در زمینه تجهیزاتی نظیر وسایل الکترونیکی بایستی نسبت به ایجاد الکتریسیته ساکن حساس باشیم و در حد امکان مانع وقوع این اتفاق شویم. نایلون های حبابدار آنتی استاتیک بهترین گزینه برای این موارد بشمار میروند.

پلاستیک حبابدار ضربه گیر قابل بازیافت

در تولید نایلون های حباب دار در سال های اخیر ، بعضی از موادپلاستیکی که قابل بازیافت شدن هستند استفاده میشود. این نایلون ها در حال رشد بوده و بنظر میرسند در آینده نزدیک به عنوان گزینه اول برای نایلون های ضربه گیر مورد استفاده قرار میگیرند. در حال حاضر حدود 40 درصد از مواد اولیه مورد استفاده در تولید این نایلون ها ، از مواد قابل بازیافت هستند.

نایلون حبابدار ضربه گیر دولایه 

این مدل نایلون هم به علت دو لایه بودن دارای ضخامن بیشتری میباشد و بنابراین احتمال پارگی کمتر است. همچنین خاصیت ضربه گیر آن منجر میشود این محصول برای بسته بندی کالاهای حساس مناسب باشد.

 

ویژگی های نایلون حبابدار

 

 

از جمله ویژگی هایی که در خصوص نایلون حبابدار به آن اشاره میشود، نقش عایق حرارتی ایست که بخوبی آن را ایفا میکند. حباب های روی سطح نایلون ، از هوا پر شده است. هوا هم به عنوان یک عایق حرارتی مناسب است که اغلب میزان انتقال حرارت در آن بسیار محدود میباشد بدین دلیل عایق بودن این نایلون به عنوان یک کاربرد جانبی دیگر در دسترس ما قرار دارد. در فرآیند تولید پلاستیک های حبابدار ، از ماده اولیه پلیمری به نام پلی اتیلن مورد استفاده قرار میگیرند بدین صورت که دولایه فیلم پلی اتیلن با ضخامت مشخص آماده میشود و سپس این دو لایه روی یکدیگر قرار میگیرند. سپس بوسیله دمیدن هوا در میان این دو لایه و محبوس کردن آن ، نایلون ها تولید میشوند. این نایلون ها به خوبی در مقابل نفوذ حرارت ، نور و گرد و غبار از خود مقاومت نشان دهند. هر نوع بسته بندی ای که در صنعت گفته شده ، نایلون های بخصوص خود را داشته و کالا های حساس و شکننده که در طول مسیر حمل و نقل میشوند و در اسباب کشی ها نیز وسایلی حساسی مانند کمد ها و یخچال و ماشین لباسشویی و … که امکان آسیب دیدن ؛ در طول مسیر حمل و نقل آن ها ممکن است به وجود آید. هر یک از این موارد شرایط یکسانی داشته که برای این قبیل شرایط ، ما از نایلون حباب دار استفاده میکنیم . باتوجه به نوع کالا و شرایط پیش آمده ، میتوانیم از انواع نایلون حبابدار تولید شده که از کالا ها و وسایل خود محافظت مینمایند، استفاده کنیم .نایلون های حبابدار از مقرون به صرفه ترین نایلون های محافظتی برای حمل و نقل کردن و حفظ جنس ها است..

 

خصوصیات پلاستیک حبابدار

1 ) دارای ضربه گیری خوب در مقابل صدمات و خسارات وارده ناشی از جابجایی

2 ) دارای عایق خوب حرارتی و صوتی

3 ) مانع نفوذ رطوبت

4 ) مانع نفوذ نور

5 ) مانع نفوذ گرد و غبار

6 ) مانع نفوذ چربی

 

کاربرد نایلون های حبابدار

در این قسمت به طور خلاصه به کاربرد های نایلون حباب دار اشاره میکنیم

  • بسته‌بندی وسایل و تجهیزات حساس در برابر ضربه
  • بسیاری از مرسولات پستی در بسته‌بندی‌هایی ارسال می‌شوند که داخل آنها با نایلون حبابدار پوشانده می‌شود.
  • در بسیاری از کیسه‌های خواب نیز از این نایلون‌ها استفاده می‌شود که موجب نرمی، راحتی بیشتر و عایق شدن آن در برابر حرارت می‌شود.
  • در مواقعی دیده می‌شود که این نایلون‌ها در نقش عایق در برخی خانه‌ها در کنار پنجره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • بازی کردن با این نایلون‌ها و ترکاندن حباب‌های آنها نیز بعضا به عنوان سرگرمی جالبی برای کودکان و حتی بزرگ‌ترها به شمار می‌رود.

 

 

معرفی گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و از بدو شروع همیشه سعی نموده که با استفاده از علم روز در این صنعت ماشین آلات تولیدی خود را از نظر فنی و کیفی در بالاترین سطح نسبت به موقعیت و امکانات موجود کشور ، طراحی و تولید نماید  .

 

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می‌نماید.

و همچنین متاسفانه اکثر آگهی دهندگان در فضای اینترنت با عنوان سازنده دستگاه ظروف یکبارمصرف واسطه می‌باشند و هیچگونه مجوز از اداره صنایع نداشته و حتی نام شرکت و یا نام تجاری انتخاب کرده برای معرفی کالا خود نیز درهیچ اداره و سازمانی ثبت شده نیست.

دستگاه ها و خط تولید های ساخت گروه صنعتی بهساز پلیمر

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و گیربکس اکسترودر و سیلندرمارپیچ

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک  (ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و گیاهی )

✅ دستگاه تولید ورق ژئومبران و دستگاه تولید ورق استخر کشاورزی

✅ دستگاه تولید سینی نشا

دستگاه گرانولساز مواد (  PP.PE.PS.ABS.PET رشته ای تک و دو مرحله  )  ( عدسی . واتر رینگ . هوا خشک )

✅ سازنده دستگاه تولید ورق PP  و  PS و ABS و  PE وPET

✅ اکسترودر تک مارپیچ PS.PP.PE   و اکسترودر دومارپیچ موازی پارالل

✅ دستگاه تولید درب لیوان یکبار مصرف کاغذی، قهوه ، اسپرسو، پنیر و ماست شفاف PET

..

لیست قیمتهای مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت های ** ماشین آلات صنایع پلاستیک *** با شماره زیر در تماس باشید

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *