چه کسانی خریدار گرانول از شما هستند ؟

در واقع میتوان گفت گرانول بازیافت شده از پلاستیک ، محصول نهایی در یک فرآیند بازیافت کامل بشمار میآید وگرانول تولیدی بعنوان ماده اولیه در قسمت های مختلف صنایع پلاستیک مورد استفاده قرار گرفته میشود. یک تولید کننده گرانول بایستی بداند که گرانول تولیدی اش در کدام صنعت مصرف دارد تا بتواند محصول خود را به بهترین مصرف کننده بفروشد.

تولید گرانول

تولید گرانول

 

در این مقاله از گروه آی تی بهساز پلیمر به بررسی موارد مصرف هر گرانول برطبق جنس پلاستیک و رنگ و کیفیت را برای شما کاربران گرامی شرح دهیم… تا انتها همراهمان باشید .

پلی اتیلن ( PE )

PE جزو پرمصرف ترین پلاستیک در جهان میباشد ویژگی هایی نظیر ارزان بودن، خاصیت مطلوب و فرآیند پذیری خوب آن سبب شده که پلی اتیلن در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گیرد . این پلاستیک در گرید های متفاوت با وزن های مولکولی متفاوت در بازار عرضه میشوند که هر گرید برای تولید محصولی خاص مناسب میباشد. در بازار صنعت بازیافت ، پلی اتیلن به نام های گرانول بادی و هاش و پایپ شناخته می شود.

پلی اتیلن ( PE )

پلی اتیلن ( PE )

پلی اتیلن سنگین گرید بادی ( نام مستعار » بادی )

در واقع این نوع پلاستیک، نوعی پلی اتیلن سنگین میباشد که اغلب در صنعت هایی که ماشین آلات بادی برای ساخت محصولات پلاستیکی در آن استفاده میگردد کاربرد دارد ، نام بادی نیز برگرفته از همین ویژگی این پلاستیک میباشد ، بطری شیشه ، شامپو ، گالن های روغن ماشین و دبه و … همگی از پلی اتیلن سنگین بادی ساخته میشود. اغلب مشتریان این گرانول تولید کنندگانی هستند که یک محصول نهایی تولید میکنند و بنابراین رنگ بندی در گرانول تولیدی بسیار حائز اهمیت است و چنانچه میخواهید وارد کار بازیافت بادی شوید در تفکیک و جداسازی ضایعات بر اساس رنگ حتما دقت نمایید.

گرانول بازیافتی بادی، از فرآوری ضایعتن محصولاتی که اشاره شد به وجود میآید. مشتریان این گرانول شامل موارد زیر میباشند:

  • تولید کنندگان گالن های صنعتی
  • تولید کنندگان بطری ( بغیر از صنایع غذایی )
  • تولید کنندگان قطعات پلاستیکی
  • تولید کنندگان نایلون

پلی اتیلن سبک گرید فیلم ( نام دیگر : هاش )

این پلی اتیلن که در اصل پلی اتیلن سبک میباشد در صنعت تولید فیلم و نایلون پلاستیکی استفاده میشود . گرانول بازیافتی این نوع پلاستیک از ضایعات انواع نایلون بوجود میآید ، برای مصرف کنندگان این گرانول تمیزی و نبود ناخالصی غیر پلیمری بسیار حائز اهمیت میباشد .

 

پلی اتیلن سبک گرید فیلم ( نام مستعار : هاش )

پلی اتیلن سبک گرید فیلم ( نام مستعار : هاش )

مشتری های این گرانول تولید کنندگان فیلم پلی اتیلن میباشد که میتوان به دسته های زیر تقسیم بندی شان کرد .

 

1 ) تولید کنندگان نایلون بسته بندی شفاف : که این گروه از تولید کنندگان اغلب دنبال گرانول هاش بی رنگ و شفاف و دارای کیفیت بالا میباشند.

 

2 ) تولید کنندگان نایلون رنگی فروشگاهی : این گروه از تولید کنندگان بعلت اینکه از مستربچ رنگی در ساخت نایلون استفاده میکنند امکان استفاده از گرانول هاش عدسی روشن را جهت تولید محصولات خود دارا میباشند. کیفیت این گرانول برای مصرف کنندگان بسیار مهم و حائز اهمیت میباشد.

 

3 ) تولید کنندگان کیسه زباله مشکی : این گروه از مصرف کنندگان بدنبال گرانول ارزان با کیفیت متوسط میباشند و رنگ و شفافیت برای این گروه چندان اهمیت نداشته زیرا در نهایت نایلون تولیدی به رنگ مشکی درمیآید.

 

گرانول پلی اتیلن سنگین گرید لوله ( نام دیگر » گرانول گرید لوله یا نوار تیپ )

گرانول پلی اتیلن سنگین گرید لوله ( نام دیگر » گرانول گرید لوله یا نوار تیپ ) 

گرانول پلی اتیلن سنگین گرید لوله ( نام دیگر » گرانول گرید لوله یا نوار تیپ )

 

این نوع لوله پلی اتیلن ، نوعی پلی اتیلن سنگین با شاخص جریان مذاب بسیار پایین میباشد و برای تولید محصولاتی نظیر لوله PE، لوله آبیاری و نوار تیپ و … که با روش اکستروژن تولید میشوند ، بکار میرود ، گرانول بازیافتی این پلی اتیلن نیز از بازیافت موارد ذکر شده به دست می آید.

مشتریان این گرانول شامل موارد زیر هستند :

  • تولید کنندگان لوله
  • تولید کنندگان نوار تیپ
  • تولید کنندگان ورق ژئوممبران
  • تولید کنندگان کامپاند پلی اتیلن

پلی پروپیلن ( PP )

PP دومین پلاستیک پرمصرف در جهان میباشد که نسبت به پلی اتیلن دارای خاصیت مطلوب تری دارد و مصارف متنوع تری نسبت به پلی اتیلن دارا میباشد. چنانچه قصد دارید وارد کار بازیافت PP شوید بایستی این نکته را توجه نمایید که این پلاستیک بیشتر مصارف صنعتی داشته و ضایعاتش در زمره ضایعات صنعتی و کشاورزی قرار میگیرد. یافتن ضایعات PP نیازمند آشنایی کامل با صنایعی است که این پلاستیک در آن مصرف میشود. PP در دو نوع هموپلیمر و کوپلیمر تولید میگردد.

اغلب مصرف کنندگان اصلی PP هموپلیمر پترو شیمی صنایع نساجی ، وق و سلغون و تسمه و تزریق  گونی بافی و … میباشند. ضایعات این نوع PP اغلب شامل گونی ، جامبو بگ ، تسمه و الیاف و … میباشد. مشتریان این نوع گرانول شامل موارد زیر هستند :

 

کامپاندر ها :

به جرات میتوان گفت کامپاندر ها یا تولید کنندگان آمیزه های پلیمری ، مهمترین و با ارزش ترین و بزرگترین مشتریان صنعت بازیافت میباشند. یک کامپاندر با ظرفیت متوسط میتواند ماهانه بین 50 الی 100 تن از گرانول شما را مصرف کند.

 

تسمه بسته بندی : 

از دیگر مصرف کنندگان این نوع گرانول ، تولید کنندگان تسمه های بسته بندی میباشند ، تمیز بودن و خالص بودن گرانول PP ، برای این گروه از مشتریان و مصرف کنندگان بسیار حائز اهمیت میباشد.

 

تولید کنندگان ورق : 

از دیگر مصرف کنندگان این نوع گرانول ، تولید کنندگان ورق های پلاستیکی میباشند که اکثرا این گروه به گرانول های رنگی PP تمایل دارند.

 

تولید کنندگان قطعات پلاستیکی : 

از دیگر مزایای اصلی PP به نسبت PE ، خاصیت جمع شدگی پایین آن میباشد این بدان معناست که قطعه تولید شده با PP، بعد از سرد شدن ابعادش ثابت میماند و اصطلاحا جمع نمیشود بدین علت است که تولید کنندگان قطعات پلاستیکی که از دستگاه تزریق برای تولید قطعه استفاده میکنند بسیار از PP استقبال مینمایند.

 

PP کوپلیمر دارای خاصیت فیزیکی و مکانیکی به مراتب بالاتری به نسبت به PP همو پلیمر دارد و دارای کاربرد تخصصی تر نسبت به همو پلیمر دارد. قیمت آن گرانتر بوده و کمتر ضایعات  آن یافت میشود. ضایعات این پلاستیک بیشتر ضایعات باتری ماشین و ضایعات سپر خودرو میباشد.

اغلب مصرف کنندگان این پلاستیک میتوان شامل موارد زیر میباشد :

  • کامپاندرها
  • تولید کنندگان قطعات صنعتی

 

 

معرفی گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و از بدو شروع همیشه سعی نموده که با استفاده از علم روز در این صنعت ماشین آلات تولیدی خود را از نظر فنی و کیفی در بالاترین سطح نسبت به موقعیت و امکانات موجود کشور ، طراحی و تولید نماید  .

 

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می‌نماید.

و همچنین متاسفانه اکثر آگهی دهندگان در فضای اینترنت با عنوان سازنده دستگاه ظروف یکبارمصرف واسطه می‌باشند و هیچگونه مجوز از اداره صنایع نداشته و حتی نام شرکت و یا نام تجاری انتخاب کرده برای معرفی کالا خود نیز درهیچ اداره و سازمانی ثبت شده نیست.

دستگاه ها و خط تولید های ساخت گروه صنعتی بهساز پلیمر

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و گیربکس اکسترودر و سیلندرمارپیچ

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک  (ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و گیاهی )

✅ دستگاه تولید ورق ژئومبران و دستگاه تولید ورق استخر کشاورزی

✅ دستگاه تولید سینی نشا

✅ دستگاه گرانولساز مواد (  PP.PE.PS.ABS.PET رشته ای تک و دو مرحله  )  ( عدسی . واتر رینگ . هوا خشک )

✅ سازنده دستگاه تولید ورق PP  و  PS و ABS و  PE وPET

✅ اکسترودر تک مارپیچ PS.PP.PE   و اکسترودر دومارپیچ موازی پارالل

✅ دستگاه تولید درب لیوان یکبار مصرف کاغذی، قهوه ، اسپرسو، پنیر و ماست شفاف PET

..

لیست قیمتهای مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت های ** ماشین آلات صنایع پلاستیک *** با شماره زیر در تماس باشید

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *