دستگاه مکنده مواد پلاستیک ( موادکش – یا انتقال دهنده مواد – هوپر مواد ) یک ابزاری مناسب جهت انتقال انواع مواد پلاستیکی از جمله بادی – نایلون و اکسترودر و سایر ماشین آلات صنعتی پلاستیک با ظرفیت های مختلف به دستگاه مورد نظر عنوان میشود. با توجه به این که کارگران در بسیاری موارد بخاطر مشغولیت بیش از حد ، نمیتوانند به موقع مواد را پر کنند، در صورت نداشتن مواد اولیه، دستگاه ، قادر به تولید نخواهد داشت . بدین علت برای تولید یکنواخت و بدون ضایعات و مهمتر از همه صرفه جویی در زمان تولید، بکارگیری از موادکش با توجه به موقعیت دستگاه و نوع مواد تان، امری ضروری میباشد.

انواع مختلف دستگاه مکنده مواد پلاستیک

دستگاه مکنده مواد پلاستیک با توجه به نوع کاربری و نوع مواد قابل انتقال به دستگاه پلاستیک ( ماشین آلات صنایع پلاستیک قبیل دستگاه تزریق و اکسترودر و بادی و نایلون و … ) به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند. در زیر به برخی از انواع دستگاه موادکش پلاستیک اشاره میکنیم .

 

1 ) دستگاه موادکش هوایی

دستگاه موادکش هوایی جزو مکنده هایی است که جهت انتقال مواد پلاستیکی نظیر گرانول های پلاستیک به دستگاه تزریق پلاستیک و اکسترودر و سایر ماشین آلات صنایع پلاستیک مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه با تولید هوای فشرده ای که بکمک فن ایجاد میگردد، مواد را از مخزن های موادکش به سمت دستگاه تزریق میکشاند. در این دستگاه، فقط از هوا جهت ایجاد فشار استفاده میشود و هیچگونه قطعه مکانیکی در آن وجود ندارد که بخاطر این موضوع ، این دستگاه مقدار نویز کمتری به نسبت سایر مکنده ها عمل میکند.

 

2 ) دستگاه مکنده مواد پلاستیک زمینی

دستگاه مکنده موادپلاستیک زمینی یا موادکش زمینی، دستگاهیست که جهت انتقال مواد اولیه پلاستیکی به دستگاه تزریق و سایر ماشین آلات صنایع پلاستیک بکار میرود. این دستگاه جهت جمع آوری مواد اولیه و حمل و نقل آنها و تخلیه آنها در محل مورد نظر مورد استفاده قرار میگیرد. دستگاه موادکش زمینی اغلب دارای یک قالب مستطیلی با پایه های فلزی میباشد که روی چرخ هایی حرکت میکند ؛ در بالای قالب یک توری ایستاده میباشد که مواد اولیه پلاستیکی را در خود جمع آوری کرده و به وسیله موتور برقی به دستگاه  پلاستیک منتقل میکند.

 

تفاوت دستگاه موادکش زمینی با هوایی

اگر بخواهیم در مورد تفاوت دستگاه مکنده مواد پلاستیکی زمینی یا هوایی بگیم، میتوان گفت تفاوت دستگاه موادکش زمینی با هوایی در روش انتقال مواد میباشد. مواد با استفاده از هوا از مخزن موادکش جمع آوری شده و به دستگاه مورد نظر انتفال داده میشود . این روش بعلت سرعت بالا و عدم تماس مستفیم با مواد، مناسب برای انتقال مواد پلاستیکی حساس به آلودگی یا تغییر رنگ است. اما در مکنده مواد پلاستیک زمینی ، مواد بوسیله یک پیستون از مخزن موادکش جمع آوری شده و به دستگاه مورد نظر انتقال میابد. در این روش ، مواد با پیستون در ارتباط مستقیم قرار گرفته و بدلیل این تماس مستقیم ، مناسب برای انتقال مواد با چگالی بالا و موادی که به سرعت آلوده میشوند، نیست. بنابراین، برای انتخاب دستگاه مناسب ، بایستی نوع مواد و شرایط مورد استفاده را در نظر داشت.

 

بررسی ویژگی های دستگاه مکنده مواد پلاستیک

 

 

ویژگی های دستگاه مکنده مواد پلاستیک شامل موارد زیر میباشد :

1 ) کاربرد گسترده

دستگاه مکنده مواد پلاستیک بخاطر کاربرد های وسیع در صنعت پلاستیک، به عنوان یکی از ابزار های اساسی در فرآیند های تولیدی مورد استفاده قرار داده میشود.

 

2 ) سهولت استفاده

دستگاه موادکش پلاستیک بخاطر طراحی ساده و سهولت کاربردی ، قابلیت استفاده در کارخانه های کوچک و بزرگ را دارا میباشد.

 

3 ) قابلیت تنظیم سرعت

دستگاه مکنده مواد پلاستیک ، با قابلیلت تنظیم سرعت، به کاربران اجازه میدهد تا سرعت مواد انتقالی خود را طبق نیاز خود تنظیم نمایند.

 

4 ) صرفه جویی در زمان و هزینه

بکارگیری از دستگاه مکنده موادپلاستیک، علاوه بر صرفه جویی در زمان تولید، منجر به کاهش هزینه های تولید نیز میگردد.

 

5 ) کارآیی بالا

دستگاه مکنده مواد پلاستیک با کارآیی بالا، به کاربران این امکان میدهد که تا در مدت زمان کوتاهی، حجم بالایی از مواد را کشیده و به دستگاه پلاستیک انتقال دهند.

 

6 ) قابلیت تمیز کردن

دستگاه مکنده مواد پلاستیک ، قابلیت تمیز کردن آسان را داشته و این ویژگی منجر به عمر مفید دستگاه میگردد.

 

اجزای اصلی دستگاه موادکش پلاستیک

 

 

دستگاه مکنده پلاستیک شامل چندین قسمت اساسی میباشد ک شامل موارد زیر میباشد :

1 ) مخزن

جایی که مواد اولیه داخل آن قرار میگیرند و برای تغذیه به دستگاه تزریق مورد استفاده قرار میگیرند.

 

2 ) سیستم تزریق

قسمتی که مواد را که به داخل دستگاه تزریق میکند، این سیستم شامل موتور و پمپ میباشد که با استفاده از آن ، مواد اولیه از مخزن به دستگاه تزریق انتقال داده میشود.

 

3 ) سیستم کنترل

قسمتی از دستگاه که وظیفه کنترل همه فرآیند های دستگاه و تنظیمات مربوطه را به عهده دارد. این سیستم میتواند شامل صفحه نمایش و کنترلر الکترونیکی و سنسور های متفاوت باشد.

 

4 ) سیستم خنک کننده

قسمتی که به جهت خنک کردن مواد بعد از تزریق بکار میرود. این سیستم میتواند شامل یک فن خنک کننده باشد که هوا را از طریق مواد تزریق شده عبود میدهد.

 

5 ) قالب

قسمتی که شکل دهی به مواد تزریق شده رو عهده دار میباشد ، این قالب میتواند شامل دو قطعه یا قالب چند قطعه باشد . به اندازه ای که طبق نیاز صنعت مورد استفاده قرار بگیرد. این اجزا با همکاری یکدیگر در دستگاه مکنده مواد بکار میرون تا فرآیند تزریق و شکل دهی به مواد پلاستیک رو به نحو احسنت انجام دهند.

 

مزایای مکنده مواد زمینی و هوایی

مزیت بکارگیری از دستگاه موادکش زمینی و هوایی وسیع بوده و منجر شده تا سرعت تولید در کارخانه ها چندین برابر شود. بدین دلیل همین مزیت های این سیستم ، سطح کاربری گسترده ای داشته و توانسته خدمات خوبی به صنایع ارائه کند. مزیت دیگر این دستگاه تخلیه خودکار مواد داخل قیف میباشد بدون اینکه نیروی انسانی دخالتی در این امر داشته باشد. گرد و غبار ایجاد شده بعلت انتقال مواد به دستگاه ، بسیار کم میباشد و این قادر است سطح آلودگی را تا حد الامکان کاهش دهد. بوسیله این دستگاه میتوان در مصرف انرژی و زمان صرفه جویی نمود زیرا دستگاه طبق حجم و نوع مواد تنظیم میشود و طبق زمان خاصی کار را به اتمام میرساند. از سایر مزایای این دستگاه ، قدرت زیادآن میباشد بطوری که مواد دائما از داخل دستگاه به مخزن پمپ میشود و مخزن هیچ وقت خالی نمیماند.

کاربرد دستگاه مکنده زمینی و هوایی

دستگاه مکنده زمینی و هوایی هرکدام دارای سطح کاربری گسترده ای میباشند. در صنعت بازیافت ، ما شاهد استفاده گسترده از این تجهیزات میباشیم زیرا مواد پلاستیکی و گرانولی به کمک این دستگاه ، وارد مخزن بازیافت میگردد و تولید سرعت بیشتری پیدا میکند. موادکش مواد بازیافتی را سریعابه دستگاه تزریق پمپاژ میکند . مکنده تک فاز و سه فاز در این صنعت مصارف گوناگونی داشته و با توجه به حجم مواد و حد فاصل انتقال آن ها مورد استفاده قرار میگیرند. در صنایع تولیدی که مواد پلاستیکی و گرانولی تولید میشوند، این دستگاه کارآیی خوبی از خود نشان میدهند.

سخن پایانی

در گروه صنعتی بهساز پلیمر انواع مکنده های زمینی و هوایی از نوع تک فاز و سه فاز و گرانولی موجود میباشد که صنایع میتوانند متناسب با نیاز و مصرف خود آنها را انتخاب کنند. کیفیت بالا و قیمت کاملا رقابتی و متاسب این تجهیزات، رقابت را برای خرید دوچندان نموده است.

معرفی گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و از بدو شروع همیشه سعی نموده که با استفاده از علم روز در این صنعت ماشین آلات تولیدی خود را از نظر فنی و کیفی در بالاترین سطح نسبت به موقعیت و امکانات موجود کشور ، طراحی و تولید نماید  .

 

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می‌نماید.

و همچنین متاسفانه اکثر آگهی دهندگان در فضای اینترنت با عنوان سازنده دستگاه ظروف یکبارمصرف واسطه می‌باشند و هیچگونه مجوز از اداره صنایع نداشته و حتی نام شرکت و یا نام تجاری انتخاب کرده برای معرفی کالا خود نیز درهیچ اداره و سازمانی ثبت شده نیست.

دستگاه ها و خط تولید های ساخت گروه صنعتی بهساز پلیمر

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و گیربکس اکسترودر و سیلندرمارپیچ

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک  (ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و گیاهی )

✅ دستگاه تولید ورق ژئومبران و دستگاه تولید ورق استخر کشاورزی

✅ دستگاه تولید سینی نشا

✅ دستگاه گرانولساز مواد (  PP.PE.PS.ABS.PET رشته ای تک و دو مرحله  )  ( عدسی . واتر رینگ . هوا خشک )

✅ سازنده دستگاه تولید ورق PP  و  PS و ABS و  PE وPET

✅ اکسترودر تک مارپیچ PS.PP.PE   و اکسترودر دومارپیچ موازی پارالل

✅ دستگاه تولید درب لیوان یکبار مصرف کاغذی، قهوه ، اسپرسو، پنیر و ماست شفاف PET

..

لیست قیمتهای مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت های ** ماشین آلات صنایع پلاستیک *** با شماره زیر در تماس باشید

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

 
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *