تولید کننده ورق PS و هایمپک / ورق پلی استایرن و HIPS

تولید کننده ورق PS و هایمپک / ورق پلی استایرن و HIPS

 

تولید کننده ورق PS و هایمپک / ورق پلی استایرن و HIPS

 

پلی استایرن همان ماده اولیه پلاستیک میباشد که نوعی ترکیب پلیمری شفاف و بسیار سخت و مقاوم در برابر جذب آب میباشد که با علامت PS شناخته میشود. ویژگی نظیر عایق حرارتی و الکتریکی ورق های پلی استایرن منجر شده که در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوان داشته باشد. ورق PS در سه نوع معمولی و ورق هایمپک و پلی استایرن انبساطی ساخته میشود. بیشترین کاربرد پلی استایرن در تهیه ظروف یکبارمصرف، اسباب بازی، لوازم بهداشتی و ورزشی ، در صنایع الکتریکی و حتی صنعت خودرو میباشد.

این محصول ، نوع مقاوم دیگری بنام کوپلیمر یا ورق هایمپک میباشد که شکل مقاوم شده و اصلاح شده پلی استایرن است در واقع با افزودن ماده ای بنام پلی بوتادین به پلی استایرن معمولی ، پلیمری مقاوم تر و محکم تر بنام پلی استایرن مقاوم یا هایمپک ساخته میشود که همین ویژگی منجر شده گزینه مناسبی برای ساخت وسایل بسته بندی قرار بگیرد. ورق پلی استایرن در ساخت لوازم خانگی کاربرد بسیاری دارد. یکی دیگر از کاربرد های ورق هایمپک ، برای بسته بندی مواد غذایی میباشد، تعداد قابل توجهی از شرکت های صنایع غذایی در ایران وجود دارد که همه آن ها برای بسته بندی محصولات خود از ورق هایمپک استفاده میکنند ، یکی از دلایل مهم که منجر شده این مجموعه ها از ورق هایمپک به جهت بسته بندی مواد غذایی خود استفاده کنند، زیبایی این نوع ورق میباشد. میتوان گفت ، هیچ یک از ورق هایی که برای بسته بندی محصولات استفاده میشود به زیبایی ورق هایمپک نمیباشند و جلوه ظاهری مناسبی را ایفا نمیکنند.

برای شناخت بیشتر ورق هایمپک پیشنهاد میشود این مقاله از گروه صنعتی بهساز پلیمر را از دست نداده و در ادامه با ما همراه باشید.


برای مطالعه بیشتر : تولید کننده ورق PP / ورق پلی پروپیلن شفاف و رنگی

 


ویژگی و خصوصیات ورق هایمپک :

تولید کننده ورق PS و هایمپک / ورق پلی استایرن و HIPS

 

مقاومت و استحکام بسیار بالای ورق هایمپک

مهمترین مشخصه و ویژگی که هایمپک را از سایر پلی استایرن ها جدا میکند، استحکام و مقاومت بسیار بالای آن در مقابل فشار و ضربه میباشد. این خاصیت با افزودن پلی بوتادین یا کوپلیمر لاستیکی به پلی استایرن معمولی ایجاد میگردد. در خصوص شکننده بودن و میزان خم شدن ورق هایمپک میتوان گفت در مقابل خم شدن انعطاف پذیری پایینی داشته و میتوان به مقدار کمی آن را خم کرد و اما چنانچه از این مقدار بیشتر شود، میشکند. در کل به نسبت ورق پلکسی گلاس انعطاف بیشتری دارا میباشد.

 

قیمت پایین و اقتصادی ورق هایمپک

یکی از مزیت های مهم دیگر که میتوان در مورد طلق هایمپک بیان کرد، قیمت پایین آن در مقایسه با سایر طلق های پلاستیکی میباشد. قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن این ورق منجر شده با بسیار مورد توجه قرار بگیرد و در صنایع مختلف به عنوان ماده ای با خاصیت زیاد که در کاهش هزینه ها تاثیر گذار میباشد، استفاده شود.

 

واکنش پذیری طلق هایمپک

در کل پلی استایرن با بسیاری از مواد واکنش نمیدهد و همین امر منجر شده به وفور در صنعت بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرد. اما در مقابل برخی از حلال های آلی ، عملکرد ضعیفی داشته و واکنش میدهد. یکی دیگر از مشخصات ورق هایمپک ، اشتعال زا بودن آن میباشد.

 

امکان بازیافت پلی استایرن مقاوم

یکی از ویژگی های مهم پلی استایرن که برای محیط زیست هم سودمند میباشد ، قابلیت بازیافت پلی استایرن است. هایمپک در دمای بالا ، بدون تغییر شیمیایی ذوب میشود و مجدد با تغییر دما و قالب گیری خوبی که دارد به اشکال و طرح های دیگری تبدیل میشوند.

 

امکان چاپ روی ورق هایمپک

میتوان با اعمال چاپ روی ورق هایمپک ، رنگ و نمای دیگری به آن بخشید یا طرح و لوگو خاصی را روی آن چاپ کرد. یکی دیگر از انواع روش هایی که برای چاپ روی هایمپک بکار میرود، چاپ فلکسوگرامی میباشد که البته با چاپ افست نیز امکان چاپ و طرح زنی روی این طلق ها وجود دارد.

 

خاصیت رنگ پذیری هایمپک

یکی دیگر از ویژگی های هایمپک، رنگ پذیری خوب آن میباشد. این خاصیت منجر شده ورق هایمپک در رنگ های متنوعی نظیر سفید و مشکی و قرمز و آبی و زرد و … تولید و عرضه شود.

 

وزن پایین هایمپک

سبک بودن طلق هایمپک ، کاربرد آن را بشدت افزایش داده و از دلایلی که هایمپک به حرف اول در ساخت بسته بندی مواد تبدیل شده، سبکی وزنی آن است. که در مقابل استحکام و قیمت مناسب، گزینه ای ایده آل محسوب میگردد.

 

ضد رطوبت بودن و عایق صوتی و گرما بودن طلق هایمپک

پلی استایرن مقاوم یا هایمپک ، میزان جذب رطوبت بسیار پایینی داشته و این خاصیت در میان سایر انواع پلی استایرن مشاهده میگردد که به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی خوب عمل میکند.

 

میزان شفافیت ورق هایمپک

چنانچه بخواهیم ورق هایمپک را از لحاظ شفافیت مورد بررسی قراردهیم، بایستی گفت که سطحی تقریبا شفاف داشته اما این میزان در مقایسه با پلی استایرن معمولی کمتر میباشد. علت آن نیز وجود مواد دیگری نظیر بوتادین در ساختار پلی استایرن مقاوم است که در عوض استحکام بخشیدن به آن، از میزان شفافیت هایمپک میکاهد.

 

قابلیت برش لیزری و دستی بر روی طلق هایمپک

با توجه به موضوع فراگیر شدن استفاده از لیزر در همه صنایع، وجود موادی که در مقابل لیزر انعطاف خوبی داشته باشند، بسیار حایز اهمیت میباشد. ورق هایمپک از سری مواد پلاستیکی میباشد که در مقابل برش لیزری بسیار انعطاف پذیر میباشد. بدین معنی که این ورق را میتوان با استفاده از دستگاه برش لیزر ، به آسانی برش زد و برش های تمیز و با کیفیت نسبت به روش های دستی روی آن اعمال کرد بطوری که شکستگی یا خوردگی روی لبه های آن ایجاد نشود. برش دستی طلق هایمپک به وسیله کاتر های مخصوص برش طلق انجام میشود.

 

ویژگی های طلق هایمپک

1 ) محکم در مقابل ضربه

2) سطحی نیمه شفاف

3 ) رنگ پذیری آسان

4 ) قابلیت چاپ روی آن

5 ) خاصیت ضد باکتریایی

6 ) ضد رطوبت

7 ) قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن 

8 ) قابلیت گرم شدن و شکل پذیری مجدد

9 ) انعطاف پذیری خوب در مقابل برش لیزری

10 ) دارای رنگ بندی های مختلف و ضخامت یک تا 8 میل

11 ) مقاوم در مقابل اشعه فرابنفش 

12 ) دی الکتریک

13 ) واکنش پذیری پایین

14 ) سازگار بودن با مواد غذایی 

15 ) سبک وزن 

16 ) اشتعال زایی بالا

17 ) کمی منعطف در مقابل خم شدن

18 ) قابل بازیافت 

 

کاربرد ها و موارد استفاده از پلی استایرن مقاوم 

 

ورق هایمپک در اکثر صنایع مورد استفاده قرار میگیرد زیرا دارای خواص کاربردی زیادی میباشد و عین حال قیمت مناسبی نسبت به اکثر مواد پلاستیکی میباشد. به کاربرد های ورق هایمپک میپردازیم.

1 ) ساخت ظروف یکبار مصرف 

2 ) ساخت لوازم بهداشتی

3 ) ساخت انواع اسباب بازی 

4 ) سینی غذا

5 ) بسته بندی صنعتی 

6 ) ساخت فنجان

7 ) ساخت بدنه لوازم خانگی

8 ) تابلو های راهنمایی و هشدار 

9 ) تابلوهای تبلیغاتی

10 ) ساخت شابلون 

11 ) ساخت ظروف لبنی

12 ) بکارگیری در ساخت تلویزیون و رادیو و کامپیوتر

13 ) ساخت لوازم پزشکی

14 ) در ساخت لوازم الکترونیکی

15 ) استفاده در ساخت ساعت

16 ) اولین لایه مقاوم در مقابل سرما در ساخت یخچال و فریزر 

17 ) ساخت ماکت

18 ) ساخت کابینت

19 ) ساخت محفظه حمام 

 

خرید ورق هایمپک 

قیمت ورق هایمپک طبق نرخ مواد اولیه و تغییرات ارزی و نوسانات ارزی ، گاهی متغیر میباشد. جهت استعلام قیمت ورق هایمپک ضخامت و عرض و نوع مصرف رو به کارشناسان ما در میان گذاشته تا قیمت روز را خدمتتان اعلام کنند. 

 

شماره تماس : 09122203855

 

ساخت دستگاه تولید ورق هایمپک

فروش ورق PS

بهساز پلیمر سازنده دستگاه تولید ورق پلی استایرن PS 

دستگاه تولید ورق PP.PS برای تولید ورق و رول پلاستیکی میباشد که در این دستگاه مواد اولیه بصورت گرانول پتروشیمی وارد دستگاه میشود و پس از ذوب و تغییر شکل و عبور از سیستم نورد دستگاه محصول نهایی بصورت ورق و رول یک دست با ضخامت یکنواخت تولید میگردد .

ماشین آلات و دستگاههای تولید ورق های PP.PS ساخت این شرکت ، برای تولید ورق ، جهت استفاده در دستگاههای ترموفرمینگ ، تولید ظروف یکبارمصرف ، در دو سایز بوده که از نظر عرض و ضخامت ورق تولیدی با هم برابر بوده و فقط در ظرفیت تولید باهم تفاوت دارند .

 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

⬢⬢ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و دستگاه گرانول ساز
⬢⬢ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک
⬢⬢ مشاوره، طراحی، ساخت، تولید و راه اندازی خط تولید
⬢⬢ با ۲۰ سال سابقه ساخت و تولید
⬢⬢ با گارانتی و پشتیبانی
⬢⬢ ساخت، تولید، صادرات و واردات تجهیزات انواع ماشین آلات و تجهیزات خط تولید ظروف یکبار مصرف

تولید کننده ورق پت PET / ورق پلی اتیلن ترفتالات

ورق PET به اصطلاح پلی اتیلن ترفتالات ، یک ورق ترموپلاستیک رایج میباشد که دارای مقاومت مکانیکی عالی و مقاومت عمومی خوبی را فراهم میکند. مقاومت آن در مقابل مواد شیمیایی بسیار  زیاد بوده و رطوبت خیلی کم جذب میکند و نهایتا عایق الکتریکی خوبی میباشد. ورق پت تخت همچنین در کاربرد های سایشی عملکرد بسیار خوبی داشته و دارای یک سطح سخت میباشند که میتوان به راحتی ماشین کاری و پرداخت بر روی آن انجام داد.

 

بیشترین و بالاترین موارد استفاده از ورق پت ، در بسته بندی مواد غذایی و صنایع دارویی است. این ورق ها کاملا بهداشتی بوده و بر روی رنگ و طعم و بوی مواد غذایی و دارویی، به هیچ عنوان تاثیر نمیگذارد. نفوذ بسیار کمی داشته. ورق پت بایستی از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا مشتری با خیال راحت ، محصول مورد نظر را خریداری نمایند. علی الخصوص در بسته بندی محصولاتی نظیر روغن های طبیعی و نوشابه گازدار مورد استفاده قرار میگیرد. زیرا در مقابل گازها بسیار نفوذ ناپذیر است.

 

ورق پت برعکس سایر ورق های پلاستیکی نظیر پلی کربنات ، ورق هایمپک و پلکسی و … دوست دار محیط زیست میباشد و صددرصد قابل بازیافت هستند. یعنی همه آن را میتوانید مجدد بازیافت کنید. همچنین ، قابل ذکر است هم به روش مکانیکی هم به روش شیمیایی قابل بازیافت میباشد. این ماده در الیاف لباس ها نیز بکار میرود. البته لازم به ذکر است نوع ورق که در الیاف استفاده میشود با نوعی که در بسته بندی مواد غذایی استفاده میشود، متفاوت میباشد.

 

گروه صنعتی بهساز پلیمر ، تولید کننده و فروشنده ورق پت در سرتاسر کشور و صادر کننده به اقصی نقاط جهان میباشد. مشتریان محترم جهت ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان ما از ساعت 9 صبح تا 21 در تماس باشید و ضخامت و عرض ورق و تیراژ تان را بفرمایید تا خدمتتان قیمت اعلام نماییم. گروه صنعتی بهساز پلیمر در تلاش است تا با تولید محصولات متنوع و با کیفیت ، رضایت مشتریان خود را به نحو احسنت جلب نماید. 

 

از آن جا که ورق پت مورد تایید کارشناسان برای استفاده از صنعت بسته بندی مواد غذایی میباشد. از رول پت برای بسته بندی مواد غذایی استفاده میشود. همچنین ورق پت در تماس با آب حل نمیشود و هیچ واکنشی نمیدهد ، در ساخت بطری های آب مورد استفاده قرار میگیرد.

 

یکی دیگر از ویژگی های مهم رول پت که استفاده از آن را بسیار جذاب میکند، قابل بازیافت بودن آن است. اخیرا در بسیاری از کشور های جهان بیشتر به محیط زیست توجه میکنند که ویژگی قابل بازیافت بودن رول پت منجر شده نگرانی دوست داران محیط زیست کم شود. ورق پت یا رول پت وزن سبکی داشته و شفاف میباشد و استقامت بالایی دارد و بیشترین استفاده را همانطور که در فوق گفته شد، در بسته بندی مواد غذایی و بطری های نوشیدنی استفاده میشود. ورق پت چند دهه است که وارد بازار جهانی شده و تا به امروز محبوبیت خود را بعلت کارایی بالا حفظ نموده است.

موارد استفاده از ورق پت :

1 ) در بسته بندی

2) در پزشکی

3 ) در الیاف برای لباس

4 ) در غذا و نوشیدنی ها

5 ) در صنایع الکتریکی

6 ) در مهندسی مکانیک

7 ) در مهندسی دریا

مزایا : 

1 ) مقاومت مکانیکی بالا و دارای سختی و مقاومت 

2 ) دارای ثبات ابعادی بسیار بالا 

3 ) مقاوم در مقابل سایش و ضد خوردگی 

4 ) تمیز کردن آسان 

5 ) مقاومت در مقابل ضربه 

6 ) طول عمر فوق العاده بالا 

7 ) خصوصیات برجسته ترموفرمینگ 

8 ) مقاوم در مقابل پاک کننده های رایج 

 

مشخصات فنی

1 ) مواد : پی وی سی 

2 ) شکل : بصورت ورق 

3 ) رنگ : رنگ بندی کامل 

4 ) سطح : براق 

5 ) مشخصات : مقاوم در مقابل آتش ، طول عمر فوق العاده بالا و مقاوم در مقابل ضربه و مانع از انتقال حرارت ماورا بنفش

6 ) کاربرد کلی : دکوراسیون داخلی و لوازم تزیینی 

7 ) مورد استفاده در صنایع : ساختمان سازی و بازسازی ، دکوراسیون داخلی ، سازندگان پلاستیک و تجارت  

 

قیمت ورق پت 

گروه سنعتی بهساز پلیمر ، تولید کننده ورق پت ، برای تولید محصولات خود از بروز ترین ماشین آلات که ساخت مجموعه خود میباشد، با بهترین کیفیت ورق و نازل ترین قیمت به بازار ارائه میدهد.  رول پت های ساخت مجموعه ما، ساخته شده از مواد نو و درجه یک میباشد ، شما مشتریان عزیز میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر در تماس باشید 

 

 

 خرید ورق پت 

قیمت ورق پت طبق نرخ مواد اولیه و تغییرات ارزی و نوسانات ارزی ، گاهی متغیر میباشد. جهت استعلام قیمت ورق پت ضخامت و عرض و نوع مصرف رو به کارشناسان ما در میان گذاشته تا قیمت روز را خدمتتان اعلام کنند. 

 

شماره تماس : 09122203855

 

ساخت دستگاه تولید ورق پت

فروش ورق PET

بهساز پلیمر سازنده دستگاه تولید ورق PET 

 

 گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

⬢⬢ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و دستگاه گرانول ساز
⬢⬢ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک
⬢⬢ مشاوره، طراحی، ساخت، تولید و راه اندازی خط تولید
⬢⬢ با ۲۰ سال سابقه ساخت و تولید
⬢⬢ با گارانتی و پشتیبانی
⬢⬢ ساخت، تولید، صادرات و واردات تجهیزات انواع ماشین آلات و تجهیزات خط تولید ظروف یکبار مصرف

گرانول نایلون یک نوع مواد پلاستیکی است که به صورت دانه‌های کوچک تولید می‌شود. این گرانول‌ها از پلاستیک نایلون ساخته شده و برای استفاده در صنایع مختلف مانند تولید فیلم های پلاستیکی، لوله ها، کیسه ها و قطعات خودرو استفاده می‌شود. این مواد دارای خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مناسب برای استفاده در برخی از صنایع و دارای خصوصیات مقاومت در برابر حرارت، ضربه و شکستگی است. در واقع میتوان گفت گرانول ها دانه های ریز گلوله شکلی هستند که در مقابل حرارت تغییر شکل داده و به صورت مایع درمیآند و در فرآیند تولید پلاستیک از گرانول های ذوب شده به عنوان ماده اولیه استفاده میشود.

 

انواع گرانول نایلون

 

اغلب گرانول ها طبق رنگی که دارند به چند دسته تقسیم بندی میشوند . البته فاکتور های مهم دیگری هم در دسته بندی گرانول ها وجود دارد . مثلا کاربردی که گرانول ها دارند متفاوت میباشند و این نیز دلیلی بر دسته بندی آنها میباشد . در این بخش به بررسی انواع گرانول نایلون میپردازیم :

گرانول نایلون شیشه ای

گرانول نایلون شیشه ای از موادی با درجه متوسط ساخته و دارای رنگ شفافی میباشد.

گرانول نایلون شیری

گرانول نایلون شیری در تولید سفره های یکبار مصرف و پلاستیک های شیری رنگ استفاده میشود.

گرانول نایلون عسلی

این گرانول ها رنگ کدری داشته و برای تولید کیسه های پلاستیکی رنگی مورد استفاده قرار میگیرد.


  برای مطاللعه بیشتر : دستگاه گرانول ساز 


از گرانول نایلون برای تولید چه پلاستیک هایی استفاده میشود:

مهمترین کاربرد های گرانول در تولید پلاستیک عبارتند از :

1 ) پلاستیک های دسته دار معمولی

2 ) کیسه های زباله

3 ) برخی از کیسه های فریزر

4 ) ظروف یکبار مصرف تزریقی

5 ) پلاستیک های گلخانه ای

6 ) بعضی از بسته بندی ها

 

آیا گرانول نایلون مواد اولیه درجه یک محسوب میشود؟

بسیاری از مردم تصور میکنند که منظور از گرانول، مواد اولیه درجه دو و یا سه میباشد. این تصور اشتباه بوده و مواد اولیه درجه یک پتروشیمی نیز گرانول محسوب میگردد. مواد گرانولی چنانچه به صورت مستقیم از مواد پتروشیمی نو تولید شده باشند، نو و درجه یک محسوب میشوند. اما چنانچه گرانول مورد نیاز فقط از طریق بازیافت مواد پلاستیک دیگری نظیر دمپایی پلاستیکی ، بسته بندی های پلاستیکی و لوازم تحریر پلاستیکی و … بدست بیایند، بازیافتی و ضایعاتی محسوب میشوند. لازم به ذکر است که هر پلاستیک با چند بار بازیافت ، خاصیت گرانولی خود را از دست میدهد.

 

گرانول های پر کاربرد در تولید نایلون

امروزه تولید فیلم و نایلون در صنعت های مختلف نظیر بسته بندی و کشاورزی و …. کاربرد فراوانی دارد. شرکت ها و تولیدی های مختلفی در کشور ، به تولید نایلون های مختلف نظیر کشاورزی و گلخانه ای و استرچ و عریض و مالچ و … میپردازند. در این میان ، مواد اولیه مورد استفاده در تولید این نایلون ها دارای اهمیت بالایی میباشد. گرانول فیلم و نایلون به عنوان ماده اولیه در تولید این محصولات مورد استفاده قرار میگیرد.   

 

خرید گرانول نایلون با کیفیت

 

 

امروزه ، متاسفانه ، سودجویان ، بخاطر منفعت های شخصی خود ، برخی از مواد بی کیفیت را در قالب مواد باکیفیت با قیمت بالا در بازار عرضه میکنند، بایستی در انتخاب و خرید محصولاتی نظیر گرانول دقت کنید تا بتوانید محصولاتی باکیفیت خریداری نمایید . بدین منظور قبل از خرید گرانول نایلون با کیفیت؛ به نکات زیر توجه کنید :

1 ) گرانول نایلون را بایستی از مجموعه ها و مراکز معتبر خریداری نمایید. از جمله مهمترین نکاتی که در هنگام خرید گرانول بایستی مورد توجه قرارگیرد، خرید این گرانول از مراکز معتبر و مورد اعتماد میباشد. این مراکز اغلب از روش های مدرن و پیشرفته جهت تولید گرانول بهره مند میشوند. و در نتیجه محصولاتی با کیفیت عرضه میکنند.

2 ) به سطح گرانول ها توجه کنید؛ گرانول نایلون بایستی سطحی صاف و بدون ترک و حفره داشته باشند. زیرا گرانول هایی که دارای حفره و ترک های زیادی میباشند، در مقابل گرانول هایی که اغلب رنگ کدری دارند، از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

3 ) آزمایش های کیفی را برروی گرانول انجام دهید، بدین منظور از کیفیت نهایی گرانول اطمینان حاصل میکنید. از تولید کننده و تامین کننده گرانول درخواست کنید که سختی و استحکام و ضربه پذیری و مقاومت گرانول نایلون را برای شما آزمایش کنند.

 

نقش قیمت گرانول نایلون بر روی کیفیت آن

اگر از شما بپرسند آیا قیمت گرانول نایلون ، تاثیری در کیفیت آن دارد یا خیر ، میتوان گفت در بسیاری مواقع میتوانیم این ملاک را برای خرید محصول مورد نظر قرار دهیم ، اما همیشگی نیست ، چنانچه خرید خود را از جای معتبری و مستقیم از تامین کننده انجام دهید ، قطعا قیمت واقعی برای شما در نظر گرفته اند. همچنین میتوان گفت درجه بندی گرانول نایلونی در قیمت آن موثر است . در واقع میتوان گفت نوع درجه یک گرانول با قیمت بالاتری عرضه میشود.

برخی از کاربران از ما پرسیده اند آیا خاصیت گرانول در دفعات زیاد بازیافتی آن کاهش میابد؟ بایستی گفت بله، چنانچه این مواد اولیه چند بار تولید شوند، دیگر خاصیت اولین بار را نخواهند داشت و میتوان گفت که کاربرد گرانول نایلون کاهش خواهد.


گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

** سازنده انواع اکسترودر , گرانول ساز های تک مرحله ای و دو مرحله ای**
(رشته ای اب خنک و عدسی واتر رینگ)

✅کاتر خورشیدی

✅برای انواع پلیمرهای پلاستیکی ( pet | pp | ps | pe | abs و …. )

✅در ظرفیت های مختلف ( از 80 کیلو تا 700 کیلو در ساعت )

* گیربکس مارک GUAMO **

* سیلندر مارپیچ چینی مارک شین لو *

* الکتروموتور چینی درجه یک *

* کاتر ۳۰ تیغه خورشیدی دو موتوره *

* اینورتر : مارک کومارک *

* المنت سرامیکی مارک الکتروژن *

* لوازم تابلو برق ls کره و آتونیکس کره *

سازنده انواع دستگاه گرانول ساز :

✅گرانول ساز رشته ای
✅گرانول ساز عدسی
✅ گرانول ساز با قابلیت واتر رینگ و هوا خشک
✅گرانول ساز نایلون
✅گرانول ساز پت pet
✅ گرانول ساز تک مرحله
✅ گرانول ساز دو مرحله

گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

⬢⬢ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و دستگاه گرانول ساز
⬢⬢ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک
⬢⬢ مشاوره، طراحی، ساخت، تولید و راه اندازی خط تولید
⬢⬢ با ۲۰ سال سابقه ساخت و تولید
⬢⬢ با گارانتی و پشتیبانی
⬢⬢ ساخت، تولید، صادرات و واردات تجهیزات انواع ماشین آلات و تجهیزات خط تولید ظروف یکبار مصرف

 

شماره تماس : 09122203855

تولید ورق pp

ورق پلی پروپیلن یکی از پرمصرف ترین و اساسی ترین بسپار های مورد استفاده در دنیا و بزرگترین مصرف کننده پلی پروپیلن میباشد. ورق پ پ (پلی پروپیلن) در واقع یک ترموپلاست میباشد که هزینه آن مانند پلی اتیلن کم بوده و با این وجود از لحاظ ساختاری شبیه پلی اتیلن میباشد. 

تفاوتی که در ساختار شیمیایی با پلی اتیلن داشته، منجر شده انعطاف پذیری کمتر و استحکام بیشتری نسبت به این پلیمر داشته باشد. ورق پلی پروپیلن ترکیبی از مواد سبک IDPE و مواد سنگین HDPE میباشد که ضمن مقاومت خوب ، دارای انعطاف پذیری قابل قبولی میباشد. شکل ظاهری این ورق ها شفاف نبوده و از ویژگی های مهم ورق های پ پ ، میتوان به مقاومت آن ها در مقابل مواد شیمیایی و خستگی و تاخوردگی اشاره نمود. لذا از این ورق ها در صنایع شیمیایی به عنوان پوشش های مقاوم در مقابل خورندگی استفاده میشود.

از ویژگی های شاخص ورق پلی پروپیلن میتوان به دوام بالا و قابلیت استفاده مجدد آن اشاره کرد ، همچنین قابل ذکر است این ورق ها سازگار با محیط زیست بوده و قابل بازیافت میباشند. ورق پلی پروپیلن PP اکثرا در صنایع غذایی ، بهداشتی و مهندسی و پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور ک گفته شد ورق PP به نسبت پلی اتیلن سختی بیشتر و تحمل درجه حرارت بالاتری را دارا میباشد.

گروه صنعتی بهساز پلیمر   با تجربه بیش از سه دهه بزرگترین تولید کننده ورق های پلیمری ( پلی پروپلین PP | پلی استایران PS | پلی اتیلن PET ) میباشد

مشخصات ورق پلی پروپیلن تولیدی این مجموعه قابل ساخت از عرض 40 سانت تا 80 سانت میباشد و ضخامت 250 تا 1500 میکرون میباشد .

Production of PP Plastic sheets and sale of pet Polymer sheet

: Specifications Of PP Sheets Produced by this UNIT

Width 40-80 cm . thickness 250-1500 Microns


مزایای ورق پلی پروپیلن 

1 ) قیمت به نسبت ارزان منومر پروپیلن در مقایسه با منومرهای سایر پلیمر ها

2 ) قیمت پایین PP در مقایسه با سایر پلیمر ها

3 ) وزن سبک PP

4 ) انعطاف پذیری بالا و طیف گسترده تولید PP با ویژگی های فیزیکی و شیمیایی متغیر

5 ) افزایش کاربرد های جدید و بهبود خاصیت گرید های تولیدی جدید

6 ) افزایش کاربرد PP در وسایل و تجهیزات پزشکی و توسعه کاربرد های PP گرید خاص

7 ) افزایش مصرف PP به شکل آلیاژ با سایر پلیمر ها

8 ) جایگزین نمودن پلیمر هایی نظیر PS، PE و غیره با PP

کاربرد های ورق PP

1 ) انواع ملزومات اداری مانند پوشه ، زونکن و جعبه های بایگانی و …

2 ) انواع لوازم تحریر مانند دفاتر فانتزی ( با چاپ و بدون چاپ ) ، جامدادی و کلاسور و کیف

3 ) انواع پاکت های دکمه دار شفاف و رنگی و چاپدار

4 ) انواع صنایع تبلیغات و بسته بندی مانند جعبه ها و بسته بندی محصولات به شکل شفاف و چاپدار و بروشور ، کارت ویزیت و …

5 ) در مصارف کشاورزی نظیر ورق های زرد رنگ آفت زدا

و چندین کاربرد دیگر که یک ورق پلیمری مقاوم و چاپ پذیر میتواند داشته باشد.


برای اطلاع ازقیمت ورق پ پ با شماره زیر در تماس باشید 

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

 


کلمات کلیدی :

تولید ورق pp  | فروش رول pet | تولید ورق هایم پک |  تولید ورق پلی پروپیلن |  قیمت  ورق pp | تولید ورق پی وی سی |  تولید ورق کرکره | تولید ورق پلاستیکی | تولید ورق ام دی اف |  تولید ورق ای بی اس | خط تولید ورق ای بی اس | خط تولید ورق اجدار | دستگاه تولید ورق پلیمری  | دستگاه تولید ورق پلی پروپیلن 

 

دستگاه مکنده مواد پلاستیک ( موادکش – یا انتقال دهنده مواد – هوپر مواد ) یک ابزاری مناسب جهت انتقال انواع مواد پلاستیکی از جمله بادی – نایلون و اکسترودر و سایر ماشین آلات صنعتی پلاستیک با ظرفیت های مختلف به دستگاه مورد نظر عنوان میشود. با توجه به این که کارگران در بسیاری موارد بخاطر مشغولیت بیش از حد ، نمیتوانند به موقع مواد را پر کنند، در صورت نداشتن مواد اولیه، دستگاه ، قادر به تولید نخواهد داشت . بدین علت برای تولید یکنواخت و بدون ضایعات و مهمتر از همه صرفه جویی در زمان تولید، بکارگیری از موادکش با توجه به موقعیت دستگاه و نوع مواد تان، امری ضروری میباشد.

انواع مختلف دستگاه مکنده مواد پلاستیک

دستگاه مکنده مواد پلاستیک با توجه به نوع کاربری و نوع مواد قابل انتقال به دستگاه پلاستیک ( ماشین آلات صنایع پلاستیک قبیل دستگاه تزریق و اکسترودر و بادی و نایلون و … ) به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند. در زیر به برخی از انواع دستگاه موادکش پلاستیک اشاره میکنیم .

 

1 ) دستگاه موادکش هوایی

دستگاه موادکش هوایی جزو مکنده هایی است که جهت انتقال مواد پلاستیکی نظیر گرانول های پلاستیک به دستگاه تزریق پلاستیک و اکسترودر و سایر ماشین آلات صنایع پلاستیک مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه با تولید هوای فشرده ای که بکمک فن ایجاد میگردد، مواد را از مخزن های موادکش به سمت دستگاه تزریق میکشاند. در این دستگاه، فقط از هوا جهت ایجاد فشار استفاده میشود و هیچگونه قطعه مکانیکی در آن وجود ندارد که بخاطر این موضوع ، این دستگاه مقدار نویز کمتری به نسبت سایر مکنده ها عمل میکند.

 

2 ) دستگاه مکنده مواد پلاستیک زمینی

دستگاه مکنده موادپلاستیک زمینی یا موادکش زمینی، دستگاهیست که جهت انتقال مواد اولیه پلاستیکی به دستگاه تزریق و سایر ماشین آلات صنایع پلاستیک بکار میرود. این دستگاه جهت جمع آوری مواد اولیه و حمل و نقل آنها و تخلیه آنها در محل مورد نظر مورد استفاده قرار میگیرد. دستگاه موادکش زمینی اغلب دارای یک قالب مستطیلی با پایه های فلزی میباشد که روی چرخ هایی حرکت میکند ؛ در بالای قالب یک توری ایستاده میباشد که مواد اولیه پلاستیکی را در خود جمع آوری کرده و به وسیله موتور برقی به دستگاه  پلاستیک منتقل میکند.

 

تفاوت دستگاه موادکش زمینی با هوایی

اگر بخواهیم در مورد تفاوت دستگاه مکنده مواد پلاستیکی زمینی یا هوایی بگیم، میتوان گفت تفاوت دستگاه موادکش زمینی با هوایی در روش انتقال مواد میباشد. مواد با استفاده از هوا از مخزن موادکش جمع آوری شده و به دستگاه مورد نظر انتفال داده میشود . این روش بعلت سرعت بالا و عدم تماس مستفیم با مواد، مناسب برای انتقال مواد پلاستیکی حساس به آلودگی یا تغییر رنگ است. اما در مکنده مواد پلاستیک زمینی ، مواد بوسیله یک پیستون از مخزن موادکش جمع آوری شده و به دستگاه مورد نظر انتقال میابد. در این روش ، مواد با پیستون در ارتباط مستقیم قرار گرفته و بدلیل این تماس مستقیم ، مناسب برای انتقال مواد با چگالی بالا و موادی که به سرعت آلوده میشوند، نیست. بنابراین، برای انتخاب دستگاه مناسب ، بایستی نوع مواد و شرایط مورد استفاده را در نظر داشت.

 

بررسی ویژگی های دستگاه مکنده مواد پلاستیک

 

 

ویژگی های دستگاه مکنده مواد پلاستیک شامل موارد زیر میباشد :

1 ) کاربرد گسترده

دستگاه مکنده مواد پلاستیک بخاطر کاربرد های وسیع در صنعت پلاستیک، به عنوان یکی از ابزار های اساسی در فرآیند های تولیدی مورد استفاده قرار داده میشود.

 

2 ) سهولت استفاده

دستگاه موادکش پلاستیک بخاطر طراحی ساده و سهولت کاربردی ، قابلیت استفاده در کارخانه های کوچک و بزرگ را دارا میباشد.

 

3 ) قابلیت تنظیم سرعت

دستگاه مکنده مواد پلاستیک ، با قابلیلت تنظیم سرعت، به کاربران اجازه میدهد تا سرعت مواد انتقالی خود را طبق نیاز خود تنظیم نمایند.

 

4 ) صرفه جویی در زمان و هزینه

بکارگیری از دستگاه مکنده موادپلاستیک، علاوه بر صرفه جویی در زمان تولید، منجر به کاهش هزینه های تولید نیز میگردد.

 

5 ) کارآیی بالا

دستگاه مکنده مواد پلاستیک با کارآیی بالا، به کاربران این امکان میدهد که تا در مدت زمان کوتاهی، حجم بالایی از مواد را کشیده و به دستگاه پلاستیک انتقال دهند.

 

6 ) قابلیت تمیز کردن

دستگاه مکنده مواد پلاستیک ، قابلیت تمیز کردن آسان را داشته و این ویژگی منجر به عمر مفید دستگاه میگردد.

 

اجزای اصلی دستگاه موادکش پلاستیک

 

 

دستگاه مکنده پلاستیک شامل چندین قسمت اساسی میباشد ک شامل موارد زیر میباشد :

1 ) مخزن

جایی که مواد اولیه داخل آن قرار میگیرند و برای تغذیه به دستگاه تزریق مورد استفاده قرار میگیرند.

 

2 ) سیستم تزریق

قسمتی که مواد را که به داخل دستگاه تزریق میکند، این سیستم شامل موتور و پمپ میباشد که با استفاده از آن ، مواد اولیه از مخزن به دستگاه تزریق انتقال داده میشود.

 

3 ) سیستم کنترل

قسمتی از دستگاه که وظیفه کنترل همه فرآیند های دستگاه و تنظیمات مربوطه را به عهده دارد. این سیستم میتواند شامل صفحه نمایش و کنترلر الکترونیکی و سنسور های متفاوت باشد.

 

4 ) سیستم خنک کننده

قسمتی که به جهت خنک کردن مواد بعد از تزریق بکار میرود. این سیستم میتواند شامل یک فن خنک کننده باشد که هوا را از طریق مواد تزریق شده عبود میدهد.

 

5 ) قالب

قسمتی که شکل دهی به مواد تزریق شده رو عهده دار میباشد ، این قالب میتواند شامل دو قطعه یا قالب چند قطعه باشد . به اندازه ای که طبق نیاز صنعت مورد استفاده قرار بگیرد. این اجزا با همکاری یکدیگر در دستگاه مکنده مواد بکار میرون تا فرآیند تزریق و شکل دهی به مواد پلاستیک رو به نحو احسنت انجام دهند.

 

مزایای مکنده مواد زمینی و هوایی

مزیت بکارگیری از دستگاه موادکش زمینی و هوایی وسیع بوده و منجر شده تا سرعت تولید در کارخانه ها چندین برابر شود. بدین دلیل همین مزیت های این سیستم ، سطح کاربری گسترده ای داشته و توانسته خدمات خوبی به صنایع ارائه کند. مزیت دیگر این دستگاه تخلیه خودکار مواد داخل قیف میباشد بدون اینکه نیروی انسانی دخالتی در این امر داشته باشد. گرد و غبار ایجاد شده بعلت انتقال مواد به دستگاه ، بسیار کم میباشد و این قادر است سطح آلودگی را تا حد الامکان کاهش دهد. بوسیله این دستگاه میتوان در مصرف انرژی و زمان صرفه جویی نمود زیرا دستگاه طبق حجم و نوع مواد تنظیم میشود و طبق زمان خاصی کار را به اتمام میرساند. از سایر مزایای این دستگاه ، قدرت زیادآن میباشد بطوری که مواد دائما از داخل دستگاه به مخزن پمپ میشود و مخزن هیچ وقت خالی نمیماند.

کاربرد دستگاه مکنده زمینی و هوایی

دستگاه مکنده زمینی و هوایی هرکدام دارای سطح کاربری گسترده ای میباشند. در صنعت بازیافت ، ما شاهد استفاده گسترده از این تجهیزات میباشیم زیرا مواد پلاستیکی و گرانولی به کمک این دستگاه ، وارد مخزن بازیافت میگردد و تولید سرعت بیشتری پیدا میکند. موادکش مواد بازیافتی را سریعابه دستگاه تزریق پمپاژ میکند . مکنده تک فاز و سه فاز در این صنعت مصارف گوناگونی داشته و با توجه به حجم مواد و حد فاصل انتقال آن ها مورد استفاده قرار میگیرند. در صنایع تولیدی که مواد پلاستیکی و گرانولی تولید میشوند، این دستگاه کارآیی خوبی از خود نشان میدهند.

سخن پایانی

در گروه صنعتی بهساز پلیمر انواع مکنده های زمینی و هوایی از نوع تک فاز و سه فاز و گرانولی موجود میباشد که صنایع میتوانند متناسب با نیاز و مصرف خود آنها را انتخاب کنند. کیفیت بالا و قیمت کاملا رقابتی و متاسب این تجهیزات، رقابت را برای خرید دوچندان نموده است.

معرفی گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و از بدو شروع همیشه سعی نموده که با استفاده از علم روز در این صنعت ماشین آلات تولیدی خود را از نظر فنی و کیفی در بالاترین سطح نسبت به موقعیت و امکانات موجود کشور ، طراحی و تولید نماید  .

 

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می‌نماید.

و همچنین متاسفانه اکثر آگهی دهندگان در فضای اینترنت با عنوان سازنده دستگاه ظروف یکبارمصرف واسطه می‌باشند و هیچگونه مجوز از اداره صنایع نداشته و حتی نام شرکت و یا نام تجاری انتخاب کرده برای معرفی کالا خود نیز درهیچ اداره و سازمانی ثبت شده نیست.

دستگاه ها و خط تولید های ساخت گروه صنعتی بهساز پلیمر

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و گیربکس اکسترودر و سیلندرمارپیچ

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک  (ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و گیاهی )

✅ دستگاه تولید ورق ژئومبران و دستگاه تولید ورق استخر کشاورزی

✅ دستگاه تولید سینی نشا

✅ دستگاه گرانولساز مواد (  PP.PE.PS.ABS.PET رشته ای تک و دو مرحله  )  ( عدسی . واتر رینگ . هوا خشک )

✅ سازنده دستگاه تولید ورق PP  و  PS و ABS و  PE وPET

✅ اکسترودر تک مارپیچ PS.PP.PE   و اکسترودر دومارپیچ موازی پارالل

✅ دستگاه تولید درب لیوان یکبار مصرف کاغذی، قهوه ، اسپرسو، پنیر و ماست شفاف PET

..

لیست قیمتهای مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت های ** ماشین آلات صنایع پلاستیک *** با شماره زیر در تماس باشید

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

 

بررسی خواص حرارتی و مکانیکی پت

پت یا پلی اتیلن ترفتالات ، رایج ترین رزین های پلیمری خانواده ترموپلاستیک ها از خانواده پلی استر میباشد و در الیاف لباس و ظروف مایعات و مواد غذایی و ترموفرمینگ جهت تولید و در ترکیب با الیاف شیشه ای برای رزین های مهندسی کاربرد دارد.
در این مقاله از گروه صنعتی بهساز پلیمر به بررسی خاصیت مکانیکی و حرارتی پت میپردازیم … تا انتها همراهمان باشید

خاصیت مکانیکی پت :

پت که جزو پلاستیک های پرمصرف در صنعت پلاستیک سازی میباشد دارای خاصیت مکانیکی خوب ، پایداری ابعادی و استحکام بالاای این پلیمر منجر شده که فشار بیش از psi 100 را تحمل کرده و در مقابل عبور گاز co2 از خود، مقاومت خوبی را نشان میدهد. بدین دلیل است که پت جهت نگهداری انواع نوشیدنی های گازدار استفاده میشود. و به عنوان مناسب ترین جایگزین شیشه برای بطری های نوشابه شناخته میشود. بخاطر درجه حرارت ذوب کریستالی بالایی این پلیمر و دمای انتقال شیشه ای نسبتا زیاد آن ، این پلاستیک خاصیت مکانیکی خوب خود را تا حوالی 125 درجه سانتی گراد حفظ میکند

خاصیت حرارتی پت :

حضور حلقه های بنزنی در واحد ساختاری پت ، خاصیت حرارتی برجسته ای را به آن میبخشند، از ویژگی های آن میتوان به گستره ذوب بالا، درجه حرارت انتقال شیشه ای نسبتا زیاد و آستانه تخریب حرارتی بالای آن اشاره کرد.
از مهمترین ویژگی های پلاستیک پت، میتوان به دمای ذوب بالا، درجه حرارت انتقال شیشه ای زیاد ، دارای زیبایی و شفافیت ظاهری ، تحمل فشار و مقاومت در مقابل گاز کربن دی اکسید و قابلیت عایق الکتریکی عالی، میتوان اشاره کرد. از فیلم های پت بعلت پایداری در مقابل گرما، نداشتن سمیت و بو و مزه در امور بسته بندی استفاده میشود . 
پت یک پلیمر نیمه بلوری میباشد که همانند هر پلاستیک بلوری دیگری درجه بلورینگی روی خواص آن تاثیر مستقیم دارد. این پلاستیک جزو معدود پلاستیک هایی میباشد که درجه بلورینگی آن بوسیله فرآیند میتواند کنترل شود ، درحالیکه بعضی از پلاستیک های بلوری دیگر نظیر پلی استال و نایلون ها هنگام سرد شدن ، خود به خود بلوری میشوند و از این روش نمیتوان تحت این فرآیند قرار بگیرند

 


معرفی گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و از بدو شروع همیشه سعی نموده که با استفاده از علم روز در این صنعت ماشین آلات تولیدی خود را از نظر فنی و کیفی در بالاترین سطح نسبت به موقعیت و امکانات موجود کشور ، طراحی و تولید نماید  .

 

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می‌نماید.

و همچنین متاسفانه اکثر آگهی دهندگان در فضای اینترنت با عنوان سازنده دستگاه ظروف یکبارمصرف واسطه می‌باشند و هیچگونه مجوز از اداره صنایع نداشته و حتی نام شرکت و یا نام تجاری انتخاب کرده برای معرفی کالا خود نیز درهیچ اداره و سازمانی ثبت شده نیست.

دستگاه ها و خط تولید های ساخت گروه صنعتی بهساز پلیمر

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و گیربکس اکسترودر و سیلندرمارپیچ

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک  (ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و گیاهی )

✅ دستگاه تولید ورق ژئومبران و دستگاه تولید ورق استخر کشاورزی

✅ دستگاه تولید سینی نشا

دستگاه گرانولساز مواد (  PP.PE.PS.ABS.PET رشته ای تک و دو مرحله  )  ( عدسی . واتر رینگ . هوا خشک )

✅ سازنده دستگاه تولید ورق PP  و  PS و ABS و  PE وPET

✅ اکسترودر تک مارپیچ PS.PP.PE   و اکسترودر دومارپیچ موازی پارالل

✅ دستگاه تولید درب لیوان یکبار مصرف کاغذی، قهوه ، اسپرسو، پنیر و ماست شفاف PET

..

لیست قیمتهای مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت های ** ماشین آلات صنایع پلاستیک *** با شماره زیر در تماس باشید

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

تشخیص جذب آب گرانول از روی ظاهر آن

همواره جذب رطوبت در مقادیر پایینی از لحاظ ظاهری در رزین ها غالبا قابل تشخیص نمیباشد ، چنانچه فرآیند خشک شدن بشکل یک پارچه و کامل برای تمامی گرانول ها اجرا نشود ، فرآیند شکل دهی با توجه به تغییرانی که در گرانروی پلاستیک ها از ابتدای دهانه ورودی خوراک به پیچ مواجه میشود و زنجیره هایی که شکسته شده اند به آسانی جاری میشوند.

قطعه تهیه شده از چنین موادی میتواند ظاهر خیلی مطلوبی داشته باشد و حتی بعضی آزمون ها را در دمای اتاق با موفقیت طی شود، اما شکست زودهنگام آن در درجه حرارت های پایین و درجه حرارت های بالا اتفاق می افتد. هنگامی که قالب گیری صورت میگیرد حضور رطوبت در محصول تولیدی به صورت های مختلف مانند خط و رگه های نقره ای و حباب های هوا و مناطقی جلا دار روی محصول بشکل های متفاوتی نمایان میشوند. افزایش حرارت منجر به کاهش جاذبه مغناطیسی میان بخار آب و زنجیر های پلیمری میشود و سهولت جداشدن بخار آب از پلاستیک را بهمراه دارد ، هنگامی که فرآیند خشک شدن با بازده بالایی صورت خواهد گرفت که افزایش درجه حرارت با کاهش فشار محیط یا با جریان هوای خشک و داغ همراه میگردد.

در مناطقی که آب و هوای خشک که دارای رطوبت نسبی آن ها اغلب ماه های سال بغیر از لحظات بارندگی یا مواقعی که زمین پوشیده از برف میباشد، پایین است ، چنانچه درب کیسه در همان لحظه و بلافاصله برای مصرف بازشده باشد و هیچ گونه تماسی بین مواد پلاستیکی و هوا ، قبلا وجود نداشته باشد نیازی به فرآیند گازگیری نبوده و اما در بقیه موارد بایستی گازگیری صورت گیرد.

 

بیشتر بخوانید : معرفی دستگاه گرانول ساز

 


معرفی گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و از بدو شروع همیشه سعی نموده که با استفاده از علم روز در این صنعت ماشین آلات تولیدی خود را از نظر فنی و کیفی در بالاترین سطح نسبت به موقعیت و امکانات موجود کشور ، طراحی و تولید نماید  .

 

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می‌نماید.

و همچنین متاسفانه اکثر آگهی دهندگان در فضای اینترنت با عنوان سازنده دستگاه ظروف یکبارمصرف واسطه می‌باشند و هیچگونه مجوز از اداره صنایع نداشته و حتی نام شرکت و یا نام تجاری انتخاب کرده برای معرفی کالا خود نیز درهیچ اداره و سازمانی ثبت شده نیست.

دستگاه ها و خط تولید های ساخت گروه صنعتی بهساز پلیمر

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و گیربکس اکسترودر و سیلندرمارپیچ

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک  (ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و گیاهی )

✅ دستگاه تولید ورق ژئومبران و دستگاه تولید ورق استخر کشاورزی

✅ دستگاه تولید سینی نشا

دستگاه گرانولساز مواد (  PP.PE.PS.ABS.PET رشته ای تک و دو مرحله  )  ( عدسی . واتر رینگ . هوا خشک )

✅ سازنده دستگاه تولید ورق PP  و  PS و ABS و  PE وPET

✅ اکسترودر تک مارپیچ PS.PP.PE   و اکسترودر دومارپیچ موازی پارالل

✅ دستگاه تولید درب لیوان یکبار مصرف کاغذی، قهوه ، اسپرسو، پنیر و ماست شفاف PET

..

لیست قیمتهای مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت های ** ماشین آلات صنایع پلاستیک *** با شماره زیر در تماس باشید

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

آشنایی با اصطلاحات پلیمری

 

معرفی اصطلاحات پلیمری

جهان پلاستیک ها مملو از اصطلاحات گیج کننده ای است حتی آن دسته از افرادی که بیشترین مصرف پلاستیک را دارند هم بسختی میتوانند در مورد آن نظر دهند در این مقاله از گروه صنعتی بهساز پلیمر به معرفی برخی از آن ها میپردازیم …. تا انتها همراهمان باشید 

آشنایی با اصطلاحات پلیمری ( میکروپلاستیکها ” Microplastics ” )

 

 

میکرو پلاستیک ها ، ذرات پلاستیکی میباشند که بزرگترین بعد آنها کمتر از 5 میلی متر میباشد. دونوع میکرو پلاستیک وجود دارد: اولیه و ثانویه

میکرو پلاستیک های اولیه شامل قرص های رزینی میباشند که در کارخانجات جهت تولید محصولات پلاستیکی ذوب میشوند که این میکروپلاستیک ها به عنوان ساینده در لوازم بهداشتی و آرایشی کاربرد دارد . میکرو پلاستیک های ثانویه حاصل متلاشی شدن اجزای پلاستیکی بزرگتر میباشد در این مورد میتوان میکروفیبرهایی را مثال زد که در ساخت منسوجات پلی استر و نایلون و … استفاده میشوند. که شست و شو و استهلاک این پارچه ها منجر به ورود میکرو فیبرها به آب و هوا خواهد شد.

 

آشنایی با اصطلاحات پلیمری ( پلیمر ها ” Polymers ” )

 

پلیمر ها Polymers

 

پلاستیک ها را میتوان همان پلیمر ها تعریف کرد “قطعات کوچکی است که به یکدیگر متصل شده و بلوک های کوچکی را ساخته اند. شیمی دان ها به هریک از این بلوکها مونومر میگویند که مونومرها متشکل از گروه های اتمی مشتق شده از محصولات طبیعی یا مصنوعی مواد شیمیایی اولیه نظیر نفت و زغال سنگ و گازطبیعی حاصل میشود . برای برخی از پلاستیک ها نظیر پلی اتیلن ، واحد تکرارشونده میتواند فقط یک اتم کربن و دو اتم هیدروژن باشد.

از سایر پلاستیک ها نظیر نایلون ، واحد تکرار شونده بیش از 38 نوع اتم دارد که هنگام اتصال مونومرها به یک دیگر ، محصولی سبک و با دوام تولید میشود که از یک سو برای طبیعت مفید است و از سوی دیگر معضل طبیعت است.

 

آشنایی با اصطلاحات پلیمری ( افزودنی ها ” Additines ” )

افزودنی ها Additines

افزودنی ها Additines

در طول فرآیند ساخت پلیمرها، بعضی ترکیب های شیمیایی به آن افزوده میشود تا این محصول از استحکام و ایمنی بیشتری برخوردار باشد . در ضمن خواصی نظیر انعطاف پذیری بیشتر یا کمتر ، بوسیله افزودنی ها تعیین میگردد . مواد ضد عفونی کننده آب ، تاخیر انداز های شعله ، رنگ دانه ها و نرم کننده و سخت کننده ها، مهار کننده های یو وی (UV)  از جمله افزودنی های مشترک در میان پلاستیک ها میباشد.

بعضی از این قبیل مواد افزودنی ممکن است حاوی مواد سمی بالقوه نیز باشد.

 

آشنایی با اصطلاحات پلیمری ( زیست تخریب پذیر ها ” Biodegradable ” )

 

زیست تخریب پذیر ها Biodegradable

زیست تخریب پذیر ها Biodegradable

 

یک پلیمر زیست تخریب پذیر بایستی طی یک دوره زمانی معین از طریق میکروارگانیسم ها به مواد خام طبیعی تبدیل شود. زیست تخریب بودن یک ماده، مفهومی فراتر از تجزیه شدن یا ضعیف شدن ساختار آن دارد. از این رو هنگامی گفته میشود که این پلاستیک تجزیه پذیر است بدین معناست که قابلیت تبدیل شدن به قطعات کوچکتر پلاستیک را دارا میباشد. تاکنون هیچگونه استانداردی برای مفهوم زیست تخریب پذیر استفاده نشده و گاهی اوقات تولید کنندگان پلاستیک ها، تعریف متناقضی از این واژه ارائه میدهند . در حال حاضر در برخی مناطق استفاده از برچسب زیست تخریب پذیر ممنوع شده و این ممنوعیت تا زمانی که استانداردی برای آن تعریف شود، ادامه میابد.

 

آشنایی با اصطلاحات پلیمری ( بیوپلاستیک ها ” Bioplastics ” )

 

بیوپلاستیک ها Bioplastics

بیوپلاستیک ها Bioplastics

 

این اصطلاح شامل طیف وسیعی از پلیمر ها میباشد که ترکیبی از سوخت های فسیلی و مواد زیستی میباشند. این نوع پلاستیک ها، زیست تخریب پذیر شمرده میشوند و در حالی که پلاستیک هایی که بر پایه موادزیستی ساخته شده اند زیست تخریب پذیر نبوده و بعبارتی هیچگونه تضمینی وجود ندارد که یک بیوپلاستیک از منابع سوختی غیر فسیلی یا غیر سمی ساخته شود و حتما زیست تخریب پذیر باشد.

 

آشنایی با اصطلاحات پلیمری ( قابلیت کمپوست شدن ” Compostable ” )

 

یک شی یا جسمی در صورتی که قابلیت کمپوست شدن دارد که بتواند در محیط کمپوست مناسب ، به عناصر طبیعی خود تجزیه بشود برخی از پلاستیک ها این قابلیت را دارند با این حال ، بدین معنا نیست که میتواند در هر شرایطی به کمپوست تبدیل شوند. زیرا برای زیست تخریب پذیری کامل ، نیازمند گذر مدت زمان خاص و گرمای بسیار بالایی دارند. استاندارد ها و گواهینامه هایی که در خصوص پلاستیک های قابل کمپوست وجود دارد، اما اغلب آن ها در مقیاس صنعتی اعتبار دارند. شرایطی که حداقل آن دمای 130 درجه سانتی گراد است.

 

معرفی گروه صنعتی بهسازان پلیمر 

گروه صنعتی بهسازان پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و از بدو شروع همیشه سعی نموده که با استفاده از علم روز در این صنعت ماشین آلات تولیدی خود را از نظر فنی و کیفی در بالاترین سطح نسبت به موقعیت و امکانات موجود کشور ، طراحی و تولید نماید  .

 

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می‌نماید.

و همچنین متاسفانه اکثر آگهی دهندگان در فضای اینترنت با عنوان سازنده دستگاه ظروف یکبارمصرف واسطه می‌باشند و هیچگونه مجوز از اداره صنایع نداشته و حتی نام شرکت و یا نام تجاری انتخاب کرده برای معرفی کالا خود نیز درهیچ اداره و سازمانی ثبت شده نیست.

دستگاه ها و خط تولید های ساخت گروه صنعتی بهساز پلیمر

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات گازگیر، میکسر، مکنده مواد و گیربکس اکسترودر و سیلندرمارپیچ

✅ سازنده و تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع پلاستیک  (ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و گیاهی )

✅ دستگاه تولید ورق ژئومبران و دستگاه تولید ورق استخر کشاورزی

✅ دستگاه تولید سینی نشا

دستگاه گرانولساز مواد (  PP.PE.PS.ABS.PET رشته ای تک و دو مرحله  )  ( عدسی . واتر رینگ . هوا خشک )

✅ سازنده دستگاه تولید ورق PP  و  PS و ABS و  PE وPET

✅ اکسترودر تک مارپیچ PS.PP.PE   و اکسترودر دومارپیچ موازی پارالل

✅ دستگاه تولید درب لیوان یکبار مصرف کاغذی، قهوه ، اسپرسو، پنیر و ماست شفاف PET

..

لیست قیمتهای مختلف خط تولید دستگاه ظروف یکبارمصرف

گروه صنعتی بهساز پلیمر با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید ظروف یکبار مصرف فعالیت داشته و آماده ارائه و فروش دستگاه ظروف یکبار مصرف  در ظرفیت ها و سایز های مختلف میباشد

برای اطلاع از قیمت های ** ماشین آلات صنایع پلاستیک *** با شماره زیر در تماس باشید

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

09122203855

بررسی تفاوت های ظروف پلاستیکی شفاف و کدر

در اکثر فروشگاه های عرضه کننده محصولات لوازم پلاستیکی، شاهد انواع ظروف پلاستیکی شفاف یا کدر میباشیم که هریک از آنها جهت نگهداری مواد خاصی تهیه و تولید میگردند. با توجه به این که نگهداری مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار میباشد و نمیتوان از نحوه نگهداراری مواد غذایی براحتی گذشت. که در این مقاله از گروه صنعتی بهساز پلیمر به بررسی تفاوت پلاستیک شفاف و کدر میپردازیم … تا انتها همراهمان باشید

تفاوت جنس ظروف پلاستیکی کدر و شفاف

همانطور که میدانید ظروف پلاستیکی نقش بسیار مهمی در نظم دهی و سازمان دهی مواد غذایی دارد. ظروف پلاستیکی میتواند محل مناسبی جهت نگهداری انواع حبوبات و ادویه ها و سبزیجات و میوه ها و …. میباشند. اما تنها کاربرد ظروف پلاستیکی محدود به محیط آشپزخانه نبوده و این دسته از ظروف پرکاربرد میتواند در محیط های اداری و مراکز درمانی و بهداشتی و … نقش مهمی برای نگهداری بعضی از مواد بهداشتی را ایفا کنند.

این ظروف ها را از لحاظ جنبه های مختلفی نظیر برند سازنده، طرح ، شفاف یا کدری و … تقسیم کرد. به طور کلی میتوان گفت در اکثر مواقع ماده اولیه سازنده ظروف پلاستیکی PP است که اغلب ظروفی که از PP تهیه میشوند دارای ظاهری شفاف میباشند و پرتوهای نور را از خود عبور میدهند که همین خصلت منجر میشود تا بدون بازکردن درب ظروف پلاستیکی شفاف، به مواد نگهداری شده داخل آن پی برد. اما مادی به نام دی اکسید تیتانیوم است که اغلب در ساخت ظروف پلاستیکی کدر مورد استفاده قرار میگیرد که این ماده اجازه نفوذ نور به داخل ظرف را نداده که این ویژگی میتواند دوام فرآورده های لبنی مانند شیر و خامه و پنیر و … را افزایش دهد.

مواد بکاررفته در ظروف پلاستیکی شفاف

یکی از مهمترین تفاوت ظروف پلاستیکی و شفاف و کدر شناخته میشود، ماده اولیه سازنده آن است که به طور کلی ظروف پلاستیکی شفاف از پلیمر ها و مواد پلاستیکی متنوعی ساخته شده که هریک از آن ها دارای ویژگی های متفاوت و مزایایا مخصوص به خود میباشند که در ادامه به مهمترین بخش مواد سازنده ظروف پلاستیکی به میپردازیم.

آنچه که به عنوان مهمترین فرق ظروف پلاستیکی کدر و شفاف شناخته میشود ، مواد اولیه سازنده آن میباشد . در کل ظروف پلاستیکی شفاف از پلیمر ها و مواد پلاستیکی متنوعی تهیه میشوند که هریک از آن ها دارای ویژگی های متفاوت و مزایای مخصوص ب خود میباشند. که در زیر ب بررسی هر یک آنها پرداخته ایم :

 

پت ( پلی اتیلن ترفتالات ) PET

پت در واقع یک ترموپلاست همه منظوره شفاف میباشد که بخاطر خواص و مزایای خود مانند مقاومت مکانیکی و حرارتی و شیمیایی، استحکام بالا و جابجایی راحت و هزینه کم و … از آن در ساخت انواع بطری و ظروف نوشیدنی و … مورد استفاده قرار میگیرد. در کنار همه ویژگی ها و مزایای مثبت پت، این موضوع را فراموش نکنیم که عدم تجزیه پذیری در طبیعت از معایب این پلیمر برای ساخت ظروف پلاستیکی محسوب میگردد.

پ پ ( پلی پروپیلن شفاف ) PP

پلی پروپیلن ماده اولیه اکثر ظروف پلاستیکی است که بخاطر خاصیت فیزیکی مطلوب، مقرون به صرفه بودن و قابلیت بازیافت ، همچنین انعطاف پذیری بالا و قابلیت رنگ پذیری و هزینه کم، در چند سال اخیر، پیشرفت چشمگیری در ساخت ظروف پلاستیکی نسبت به سایر پلیمر های پلاستیکی داشته است. از آنجا که ظروف ساخته شده از PP دارای استحکام بالا میباشند، از آن ها در ذخیره سازی مواد غذایی و نگهداری مواد شخصی و … استفاده میشود.

استایرن متیل متاکریلات ( SMMA )

SMMA یکی دیگر از مواد اولیه ساخت ظروف پلاستیکی شفاف است که در ساخت محصولات خانگی نظیر لیوان ها و ظروف شیشه ای و بسته بندی لوازم آرایشی ، دستگاه های پزشکی و محصولات بهداشتی شخصی و … استفاده میشود. کیفیت مطلوب و هزینه مناسب از مزایای SMMA  برای ساخت ظروف پلاستیکی میباشد.

رزین استایرن اکریلونیتریل  (SAN)

مقاوت در مقابل چربی و آب ، در کنار ماندگاری بالا در برابر شکستگی من جمله از ویژگی هایی میباشد که منجر میشود که از رزین استایرن اکریلونیتریل جهت ساخت ظروف پلاستیکی نظیر پارچ و لیوان استفاده گردد. با توجه به مقاومت بسیار بالای رزین استایرن اکریلونیتریل این ماده در صنعت قطعات خودرو و لوازم خانگی هم دارای کاربرد فراوانی میباشد.

مواد بکاررفته در ظروف پلاستیک کدر

در کل دی اکسید تیتانیوم، از رایج ترین مات کننذه در روند تهیه ظروف پلاستیکی محسوب میگردد. با توجه به اینکه ، دی اکسید تیتانیوم قابلیت پراکندگی نور را داشته ، از آن اغلب در ساخت ظروف پلاستیکی نگهداری فرآورده های لبنی استفاده میشود. زیرا یک تحقیق علمی نشان میدهد که نفوذ نور به فرآورده های لبنی مانند شیر و پنیر و خامه و … میتواند باعث طعم دهی به آنها و تجزیه ویتامین A و B2 موجود در آن شود. با توجه به اهمیت این موضوع، پیشنهاد میشود بعلت دوام بهتر و نگهداری بلند مدت مواد لبنی ، آنها را در ظروف پلاستیکی کدر نگهداری کنیم .

تفاوت ظروف پلاستیکی کدر و شفاف

هریک از ظروف پلاستیکی دارای کاربرد ها و ویژگی های خاصی میباشد که که در زیر به بررسی هر یک میپردازیم

ظروف پلاستیکی شفاف

در اکثر مواقع ، هنگامی که صحبت از سازماندهی و نظمدهی میشود ، بیشتر ما اقدام به خرید ظروف پلاستیک شفاف میکنیم در کل نظمدهی جزو مهمترین کاربرد های ظروف پلاستیکی شفاف میباشد این دسته از ظروف بخاطر شفافیت خود، امکان دسترسی و یافتن مواد ذخیره شده درون خود را آسانتر میکند. اغلب از ظروف شفاف جهت نگهداری مواد غذایی داخل یخچال ، سازماندهی لوازم شخصی و نگهداری وسایل آرایشی و بهداشتی و …. استفاده میگردد. از آنجا که برخی از ظروف پلاستیکی ، قابلیت قرارگیری در ماکروفر و ماشین ظرفشویی را داشته، از این جهت اغلب مردم استقبال بیشتری برای خرید این دسته از ظروف را میکنند.

اما کاربرد ظروف پلاستیکی شفاف فقط محدود به موارد فوق نمیباشد و بلکه از آن ها در نگهداری انواع ادویه ، خشکبار، ظرف غذای کودکان و ظروف نگهداری مواد غذایی در فضای باز و … استفاده کرد. شفاف بودن این دسته از ظروف ، از جمله دلایلی میباشد که سبب میشود تا ظروف پلاستیکی شفاف ، طرفداری بیشتری جهت سازماندهی و نگهداری از وسایل نسبت به ظروف شیشه ای و فلزی داشته باشد. وزن کم در کنار کارآیی بالا این دسته از ظروف، از ویژگی های شاخص آن محسوب میگردد که نمیتوان آن را نادیده گرفت. در کنار تمامی موارد فوق، استحکام بالا و قیمت مناسب و دوام مطلوب و … از دیگر مزایای گرایش مردم نسبت به خرید ظروف پلاستیکی شفاف میباشد.

ظروف پلاستیکی کدر

از آنجا که نور خورشید میتواند منجر به تجزیه ویتامین ها و طعم دهی به آب میوه ها و شیر و سایر فرآورده های لبنی شود، پیشنهاد میکنیم موادی نظیر شیر و ماست و پنیر و خامه و رب گوجه فرنگی و انواع آب میوه و …. را داخل ظروف پلاستیکی کدر نگهداری کنید. حمل و نقل آسان ، ماندگاری بهتر و سازماندهی محصول تنها قسمتی از مزایای نگهداری مواد لبنی و آب میوه ها و رب گوجه فرنگی است. همچنین در کنار همه موارد ذکر شده ، به یاد داشته باشید که پیشنهاد میشود انواع سس مانند مایونز و کچاپ و خردل و … را در ظروف پلاستیکی کدر و دور از مسیر تابش نور خورشید نگهداری کنید . زیرا برخورد مداوم نور خورشید به این دسته از مواد خوراکی ، منجر به تجمع گازها در آن شده که این موضوع علاوه بر سخت بازشدن درب این مواد خوراکی ، منجر به آلودگی محیط خانه هم میشود.

با همه تفاسیر گفته شده، پیشنهاد میشود هر ماده خوراکی که فکر میکنید قرارگیری آن در معرض نور خورشید میتواند منجر به تخریب بافت آن شود ، حتما آن را در ظرف پلاستیکی کدر نگهداری کنید.

ظروف پلاستیکی شفاف یا کدر؟

با توجه به اینکه کاربرد ظرف های پلاستیکی کدر و شفاف متفاوت میباشند، از این رو نمیتوان با قاطعیت تمام در مورد ارجحیت ظروف کدر یا شفاف صحبت کرد چون هرکدام کارکرد خاصی دارند. فقط میتوان گفت در هنگام انتخاب ظروف پلاستیکی کدر یا شفاف این نکته را فراموش نکنید که ظرفی را انتخاب کنید که دارای مقاومت و ماندگاری بیشتری ، قابلیت بازیافت پذیری در طبیعت و قیمت مناسب و … باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید 

09122203855

 

منبع : cupplast.ir

آسیاب چینی برند xiecheng

 

معرفی کلی دستگاه آسیاب پلاستیک و خرد کن ضایعات پلاستیک

 

دستگاه آسیاب پلاستیک ، یکی از مهمترین تجهیزات در فرآیند بازیافت پلاستیک میباشد، در طی این فرآیند، محصولات پلاستیکی نظیر بطری و قطعات تزریقی و فیلم های پلاستیکی و … به قطعات ریزتر و یکنواخت تبدیل میشوند که اغلب به آن ها پرک میگویند ، در این مقاله از گروه صنعتی بهساز پلیمر به بررسی و معرفی کلی دستگاه آسیاب پلاستیک و خرد کن انواع ضایعات پلاستیکی میپردازیم، تا انتها همراهمان باشید.

پرک ها به قدری برای این فرآیند مهم هستند و در کل خرد کردن پلاستیک به قطعات کوچک یکنواخت ، مهمترین کارایی دستگاه آسیاب پلاستیک میباشد. بهمین دلیل دانستن سری اطلاعات و دانش کافی راجع به فرآیند تولید پرک، دارای مزایای زیادی میباشد ک در زیر به آن ها اشاره کرده ایم :

  1. انتخاب بهترین آسیاب ممکن بسته به نوع آن پرک
  2. کاهش هزینه های مازاد در تولید یک نوع پرک ب نوعی دیگر
  3. کاهش دورریز های پلاستیکی
  4. کاهش انواع هزینه های نیرو انسانی
  5. کاهش هزینه مصرف برق با انتخاب دستگاه های بصرفه تر

سرعت و کارایی و عملکرد دستگاه آسیاب و میزان تولید پرک های پلاستیکی از ضایعات پلاستیکی ، بستگی به پارامتر های زیادی دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره کردیم.

  1.  نوع مواد و انواع پلاستیکی ورودی به دستگاه آسیاب
  2. ابعاد محفظه برش و نحوه طراحی تیغه ها
  3. جنس تیغه های دستگاه آسیاب
  4. تعداد تیغه های دستگاه آسیاب
  5. سرعت موتور الکتریکی دستگاه آسیاب
  6. ابعاد توری

ویژگی ها و خواص پلاستیک ها و ضایعات پلاستیک ورودی بر روی مواد بالا تاثیر گذار خواهد بود ، مقدار انرژی مصرفی دستگاه آسیاب پلاستیک ، سرعت دستگاه و نهایتا نرخ تولید پرک ها ، مجهول های این معادله میباشند که با بررسی دقیقتر ، قابلیت اندازه گیری دقیق خواهد داشت. برای مثال، تهیه پرک از پلاستیک های نرم تری مانند pp و pe به شکل فیلم و سلفون و گونی، سخت تر از قطعات تزریقی هست. علت این موضوع، ایجاد اصطکاک میان پلاستیک های نرم با تیغه های آسیاب میباشد که نیازمند صرف انرژی بیشتری دارد و دستگاه متفاوتی را نیر برای تکمیل پروسخ نیاز دارد. برای آسیاب این گونه موارد، آسیاب شمشیری برای ایجاد این کار مناسب تر است و بدین دلیل ، برش به صورت قیچی وار صورت میگیرد تا پرک با نیاز های اولیه بازیافتی همخوانی داشته باشد. در ادامه میتوان گفت سرعت تولید دستگاه تزریق پلاستیک برای انواع پلاستیک های از نوع تزریقی بالاتر بوده و آسیاب چکشی برای آن ها مناسب تر است .

پلاستیک های مهندسی مانند پلی کربنات و ABS به علت سختی ذاتی بالای آنها به نسبت سایر پلاستیک ها سخت تر میباشند و چنانچه پلاستیک بصورت قلمبه باشد ضایعاتی که داخل دستگاه تزریق باقی مانده و سخت شده ، نیازمند آسیاب قلمبه خردکن دارد.

ابعاد تیغه ها و محفظه و سطح برش دستگاه های آسیاب پلاستیک

طراحی محفظه برش با کارآیی متناسب، نیازمند یک سری فاکتور های خیلی مهم خواهد بود که در زیر به آنها اشاره میکنیم:

  1. انتخاب موتور کارآمد و قوی
  2. تامین کننده انرژی مورد نیاز برش
  3. افزایش ظرفیت تولید
  4. جنس و کیفیت تیغه ها
  5. تیز شدن تیغه ها

معرفی انواع جنس تیغه های دستگاه آسیاب

تیغه ها جزو مهمترین قسمت های این عملیات محسوب میشود و جنس آن ها تاثیر زیادی در خروجی محصولات خواهد داشت. اغلب تیغه ها از جنس آلیاژ و فلز های زیر هستند.

  1. SPK : ساختار فولادی اش به گونه ای است که ضد سایش بوده و برای برش دادن مناسب میباشد.
  2. فولاد فنر : جنسش نرم میباشد و شکننده نبوده و تحملش در مقابل ضربه فلز بیشتر میباشد ولی سریع کند میشود
  3. فولاد TW5 : دارای تنش پذیری بالایی میباشد و ضد سایش بوده و نسبت به سایر تیغه ها عمر بیشتری دارد.

مواردی هم وجود دارد که در آنها نیازی به تیز کردن تیغه ها وجود ندارد اما در نظر بگیرید ک اکثر این تیغه ها از جنس الماس میباشند و آسیاب های مجهز به تیغه های الماسی ، قیمتی بالاتر و چند برابر از آسیاب های معمولی دارند و مشکل دیگر آنها هم هزینه نگهداری آن هاست. چنانچه به هر دلیلی فلز و قطعه مهلک در میان مواد وجود داشته باشد تیغه ها شکسته و امکان تعمیر آن ها هم وجود نخواهند داشت.

تعداد تیغه های دستگاه آسیاب پلاستیک

بیشتر دستگاه های آسیاب دارای سه تا شش تیغه متحرک و دارای دو تا چهار تیغه ثابت میباشند ، افزایش ححم مخفظه برش و نوع چیدمان تیغه ها ، بر روی افزایش نرخ کارایی و تولید آسیاب و نهایتا راندمان دستگاه موثر میباشد. البته آسیاب هایی وجود دارند که دارای 30 عدد تیغه و برای موارد خاصی مورد استفاده قرار میگیرند.

 

موتور الکتریکی دستگاه آسیاب

سیستم های آسیاب به موتور های الکتریکی مجهز میباشند که انرژی لازم برای برش را تامین میکنند. قدرت موتور های مورد استفاده برای آسیاب اغلب بین 30 HP تا 75 HP  میباشند. بدین ترتیب هر چقدر قدرت موتور بالاتر باشد امکان زیر بار ماندن آسیاب کاهش یافته و ظرفیت بالاتر میرود.

 

ابعاد توری دستگاه

در کفه محفظه برش دستگاه آسیاب، توری ای فلزی تعبیه گردیده است که پلاستیک های ورودی بعد از برش و خرد شدن از آن عبور میکنند بعبارت دیگر چنانچه هدف تولید پرک ریز است بایستی از توری های ریز تری استفاده کرد تا مواد مدت طولانی تری داخل محفظه برش باقی بماند و توسط تیغه ها خرد شود . این عملیات به اندازه ای ادامه میابد که مواد به سطح کیفی مناسبی رسیده و  نهایتا فرآیند آسیاب ب اتمام میرسد. به طور معمول اندازه های قطر سوراخ های توری مابین 8 تا 25 میلی متر است و برای فیلم های پلی اتیلنی و گونی ها، قطر سوراخ ها بزرگتر است . البته اغلب مش توری را برای پلاستیک های سخت کمتر از 12 در نظر نمیگیرند، زیرا سرعت خردشدن کمتر شده و این موضوع تبعات بسیاری به همراه خواهد داشت.

 

سازگاری با آب

در این مدل سیستم ها ، آب همانند یک روانساز بین روتور و تیغه ها عمل کرده و از اصطکاک میان این قطعات جلوگیری به عمل میآورد. در ادامه ، انرژی گرمایی ایجاد شده از اصطکاک کاهش یافته و نقش آب در این پروسه ، خنک سازی میباشد، آب مانع از گرمایش بیش از اندازه تیغه ها شده و این هم در حالتی است که سیستم های خشک به علت وجود اصطکاک بعد از مدت زمان طولانی بسیار گرم میشود و گاهی اوقات منجر به ذوب پلاستیک میشود . بدین ترتیب دستگاه های خشک کارآیی کمتری داشته و اغلب پروسه تولید را مختل مینمایند. علاوه بر این تیغه های آغشته به پلاستیک غالبا چسبنده هست و پاک کردن آن ها، زمان زیادی را در پی دارد. بدین دلیل استفاده از سیستم های آسیاب با آب ، امکان کند شدن در هنگام استفاده از سیستم آسیاب های خشک را کاهش داده و در نهایت استفاده از همچین سیستم هایی ، مقرون به صرفه تر خواهد بود. لازم به ذکر است کاهش اصطکاک میان تیغه ها و روتور، بوسیله حضور آب؛ امکان ساییدگی و کندی تیغه ها را کاهش داده که مسئله ای بسیار مهم بر روند کارآیی و راندمان تولید دستگاه میباشد. ضمنا شست و شو ای که در همین حین برروی مواد صورت میگیرد ، به پاکسازی هرچه بیشتر آن ها کمک میکند و البته لازم به ذکر است آسیاب ها میتوانند خشک نیز کار کنند .

نکات مهم در هنگام استفاده از دستگاه آسیاب 

  1. چند دقیقه قبل از خوراک گیری ، دستگاه آسیاب را روشن نمایید.
  2. به هیچ وجه بیشتر از ظرفیت تعریف شده و مجاز برای آسیاب، خوراک گیری صورت نگیرد
  3. بررسی دقیق تیغه ها از لحاظ تمیزی و حصول اطمینان از کارآیی مناسب آن ها انجام شود.
  4. حتما از محکم بودن تیغه های ثابت و متحرک مطمئن شوید زیرا در صورت محکم نبودن، منجر به شکستن تیغه ها در اثر اصابت به یکدیگر شده و ب شفت فشار میآورد و باعث آسیب ب دستگاه آسیاب میگردد
  5. حتما یک اپراتور بالای دستگاه آسیاب داشته باشید که تا مرتبا آسیاب را شارژ نماید و مواد زنده را به داخل هدایت کند.
  6. بازدید توری و تعویض آن در صورت انسداد سوراخ های توری بعلت وجود ناخالصی با هدف افزایش راندمان دستگاه آسیاب.
  7. جهت جلوگیری از اسنداد سوراخ های توری، توصیه میشود به صورت منظم توری شسته و یا تکان دهید تا ناخالصی های موجود ، در صورت امکان تخلیه گردد.
  8. قبل از خاموش کردن دستگاه آسیاب ، اطمینان کامل از خارج سازی تمامی مواد موجود در آسیاب را داشته باشید.

 

توصیه مهم : همیشه دستگاه آسیاب را نو بخرید

تصور غلطی که در میان مردم وجود دارد ، خرید دستگاه آسیاب دست دو و کارکرده هست اما علاوه بر مسایل مالی، ما هیچ وقت پیشنهاد نمیدهیم. خرید آسیاب دست دو ، ریسک مالی بالایی در پی خواهد داشت که به تجربه آن نمیارزد. بیشترین مصرف میزان انرژی و فشار و عملیات بازیافت پلاستیک ، بروی دستگاه آسیاب پلاستیک صورت میگیرد و این دستگاه ساعت های متوالی کار میکند. برای همین پیشنهاد میشود اگر قصد خرید دستگاه آسیاب پلاستیک دارید حتما آن را نو خریداری کنید

 

*- آسیاب پلاستیک ساخت چین*

 

سایز دهنه ۳۰ و ۴۰ و ۵۰ و ۶۰ و ۸۰ سانت

بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در بازار

موتور پر قدرت

کم صدا و بدون لرزش

 

آسیاب چینی برند xiecheng

 

دهنه 80 قدرت موتور 22 کیلووات

دهنه 60 قدرت موتور 15 کیلووات

دهنه 50 قدرت موتور 11 کیلووات

دهنه 40 قدرت موتور 7.5 کیلووات

دهنه 30 قدرت موتور 5.5 کیلووات

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید 

09122203855

 

منبع : cupplast.ir