دستگاه سینی نشاء کشاورزی

 

این دستگاه نوع خاصی از دستگاه های خط تولید ظروف یکبار مصرف میباشد. و دستگاه تولید سینی نشا در دو مدل فرمینگ و نیمه فرمینگ تولید میشود. 

 

دستگاه سینی نشاء کشاورزی

سینی نشا چیست؟

در حال حاضر در کشاورزی مدرن سینی نشا ( که به آن سینی کشت بذر میگویند ) در گلخانه ها برای استفاده بهینه از فضای گلخانه برای تولید و تکثیر انواع سبزی جات و صیفی جات مانند گوجه ، خیار ، فلفل ، هندوانه  ، خربزه و کاهو و کلم و انواع بذر و قلمه گیاهان مورد استفاده قرار میگیرد . در صورت استفاده صحیح و مراقبت از این سینی ها ، میتوانید به دفعات زیاد از آن ها استفاده نمایید که با این اقدامتان باعث صرفه جویی و کاهش هزینه ها میشوید. از سایر مزایای استفاده از سینی نشا میتوان به مواردی نظیر جابجایی و حمل و نقل آسان ، کاهش میزان آسیب دیدگی محصولات و تلفات ، تولید با کیفیت و رشد صحیح گیاهان ، کنترل بیماری و آفات و کاهش مصرف کود و بذر و نهایتا کاهش نیروی منابع انسانی اشاره نمود.

انواع خط تولید سینی نشا کشاورزی :

دستگاه سینی نشاء کشاورزی در دو مدل نیمه فرمینگ و ترموفرمینگ میباشد

نوع اول: دستگاه تولید سینی نشا از جنس PS  با سیستم نیمه فرمینگ

در دستگاه تولید سینی نشاء با سیستم نیمه فرمینگ کل خطت تولید شامل یک دستگاه است و این دستگاه قابلیت تولید سینی را فقط از مواد اولیه PS پلی استایرن دارا می باشد. تعداد خانه های سینی در سایز های مختلف 28 – 56 – 72 – 96 – 128 – 168 – 256 – 512   و تعداد درخواستی قابل ساخت و ارائه می باشد.

 

همچنین چون این نوع دستگاه قابلیت تولید ورق دو لایه دو رنگ را نیز دارا می باشد لذا سینی نشا را می توان بصورت دو رنگ تولید کرد

دستگاه سینی نشاء کشاورزی

 

نوع دوم: دستگاه تولید سینی نشا مدل ترموفرمینگ

 

در این دستگاه ظروف سینی نشا از ورق و رول آماده و از قبل تولید شده قابل تولید می باشد. در این مدل از دستگاه می توان سینی نشا را علاوه بر مواد اولیه پلی استایرن از پلی پروپیلن PP و پلی اتیلن PE نیز تولید کرد

 

لازم به توضیح است در این مدل ترموفرمینگ تیراژ تولید نسبت به دستگاه مدل نیمه فرمینگ بالاتر بوده و همچنین برخلاف دستگاه نیمه فرمینگ که قابلیت تولید سینی نشا فقط از جنس پلی استایرن PS  را داشته، در این مدل ترموفرمینگ از مواد پلی اتیلن و پلی پروپیلن نیز می توان سینی تولید کرد .

 

همچنین قابل ذکر است که قیمت دستگاه تولید ظروف سینی نشا با سیستم نیمه فرمینگ PS  پایینتر و ارزانتر از مدل ترموفرمینگ می باشد لذا تقریبا بیش از 90 درصد سینی نشا تولیدی در ایران از جنس PS می باشد.

قیمت سینی نشا از جنس PS  پلاستیکی ارزانتر از سینی با جنس PP یا PET میباشد و عمده سینی نشا از جنس PP و PE  از ترکیه وارد شده و با قیمت بالاتری به فروش می رسد.


 

دستگاه تولید سینی نشا از جنس PP.PS.PE  با سیستم ترموفرمینگ

 

دستگاه سینی نشاء کشاورزی

 

همچنان که در فوق توضیح داده شد در دستگاه نیمه فرمینگ مواد اولیه برای تولید سینی بصورت گرانول و مواد اولیه بوده، ولی در دستگاه ترموفرمینگ مواد اولیه دستگاه بصورت رول و ورق بوده و می بایستی مواد اولیه را از کارخانجات تولید ورق رول خریداری نمود و یا اینکه علاوه بر خرید دستگاه تولید سینی ترموفرمینگ، دستگاه تولید ورق و رول را نیز خریداری کرد.

قالب سینی نشا 

دستگاه سینی نشاء کشاورزی

 

پرس پانچ و سوراخکاری سینی نشا 

همچنین در دو مدل فوق فقط سینی نشا بصورت بدون سوراخ تولید شده و برای ایجاد سوراخ می بایستی دستگاه پانچ نیز خرداری گردد که درصورت سفارش پرس پانچ برای سوراخکاری سینی نشاقابل سفارش می باشد.

 

دستگاه سینی نشاء کشاورزی

 

لازم به توضیح و تذکر است که در بین سازندگان دستگاه در ایران فقط  2 یا 3 واحد دارای مجوز و پروانه بهره برداری از سازمان صنایع و معادن هستند که گروه صنعتی بهساز پلیمر از سال 79 تحت پروانه بهره برداری سازمان صنایع فعالیت می نماید

و همچنین متاسفانه اکثر آگهی دهندگان در فضای اینترنت با عنوان سازنده دستگاه ظروف یکبارمصرف واسطه می باشند و هیچگونه مجوز از اداره صنایع نداشته و حتی نام شرکت و یا نام تجاری انتخاب کرده برای معرفی کالا خود نیز درهیچ اداره و سازمانی ثبت شده نیست

 

 

هرگونه کپی برداری از مطالب سایت بدون درج منبع پیگرد قانونی خواهد داشت.

امیدواریم مطالب فوق مفید بوده باشد

گروه صنعتی بهساز پلیمر 

بهساز پلیمر